پنجمین کارگاه از مجموعه‌ کارگاه‌های بررسی عکس سفرهای گروهی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با هدف بررسی عکس‌های سفر به شهرستان مسجد سلیمان روز دوشنبه ۱۹ آذر برگزار شد.
در این کارگاه که تعدادی از عکاسان پیشکسوت در آن حضور داشتند، ۳۰۷ عکس از ۲۱ عکاس ارزیابی شد که از این میان، عکس‌های حسن غفاری، محمدحسین حیدری و حسن قائدی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
در پایان این کارگاه، محسن راستانی آثار حرکت‌های جمعی عکاسان در مناطق محروم کشور و جایگاه عکاسی ایران در حال حاضر را بررسی و تحلیل کرد.
سفر به شهرستان مسجد سلیمان پنجمین سفر از سلسله سفرهای گروهی هنرمندان عکاس انقلاب و دفاع مقدس است که با هدف معرفی استعدادها و توانمندی‌های مناطق محروم و نمود آسیب‌های اجتماعی-فرهنگی صورت می‌گیرد. اسامی عکاسانی که در این سفر حضور داشتند بدین شرح است: محمود بدرفر، محمدرضا بهارناز، حسین بهرام، اباصلت بیات، امیرعلی جوادیان، محمدحسین حیدری، یونس ذاکری، محسن راستانی، وحید سالمی، مهدی سروری، فرهاد سلیمانی، سعید صادقی، محمود ظهیرالدینی، سید غلامحسین غفاری، حسن قائدی، مجتبی کوچکی، یوسف گرامی، مهدی منعم، ساسان مویدی، مجید ناگهی و محمد نوروزی.