انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس پس از یک وقفه بیست ساله هفتمین جلد از مجموعه کتاب‌های جنگ تحمیلی the imposed war را منتشر کرده و قرار است روز یکشنبه ۲۳ دی نشستی صمیمانه در مجتمع فرهنگی اسوه با عکاسان صاحب اثر در این کتاب داشته باشد.
در این نشست که به‌منظور تقدیر و تشکر از عکاسان این مجموعه تدارک دیده شده، سیدعباس میرهاشمی، مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، گزارشی از روند جمع‌آوری و چاپ این کتاب ارائه خواهد کرد.
این جلسه که در ساعت ۱۶ تشکیل خواهد شد و پذیرای پنجاه و چهار نفر از عکاسانی است که در طول سال‌های دفاع مقدس و سالیان بعد از آن به نقش زنان در عرصه‌های مختلف نبرد، پشتیبانی، تدارکات، بدرقه، تشییع و… پرداخته‌اند. همچنین از یکی از کارشناسان عکاسی کشور دعوت شود تا پیرامون این آثار به تحلیل و بررسی بپردازد.
بخشی از عکس‌های این کتاب، منتخب آثار راه یافته به مسابقه عکس «زن در دفاع مقدس» است که از بین بیش از ۳۰۰۰ عکس رسیده به دبیرخانه در سال ۱۳۸۰ برگزار گردیده و سایر آثار از مجموعه گنجینه انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس هستند که در طول چند سال با جمع آوری و ساماندهی به آثار عکاسان انقلاب و دفاع مقدس انتخاب شده‌اند.
کتاب «زن در دفاع مقدس» در جشنواره دفاع مقدس سال ۱۳۸۶ بعنوان بهترین کتاب سال معرفی شده است. این کتاب که مشتمل بر ۱۵۴ صفحه است، در تیراژ ۵۰۰۰ نسخه و قطع خشتی به چاپ رسیده.

مجتمع فرهنگی اسوه: تهران، خیابان انقلاب، ابتدای بهار شمالی، سالن یاس آبی.