jamejam.jpg

بخش عکس جام جم آنلاین با رویکرد ارائه عکس‌های تولیدی عکاسان ثابت روزنامه جام جم و جذب عکاسان غیر مستقر و عکاسان فعال در شهرستان‌ها در روز ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ با تغییراتی اساسی در سایت جام جم آنلاین آغاز به کارکرد.
در این بخش پنج گروه عکس شامل: ۱- گزارش تصویری ۲- تک عکس خبری ۳- عکس‌های خبرگزاری‌ها ۴- عکس‌های اینترتی ۵- و عکس‌های دریافتی قابل مشاهده است.
گزارش تصویری مربوط به عکس‌های تولیدی عکاسان روزنامه و عکاسان نماینده در استان‌ها و شهرستان‌ها و عکس‌های خبری مربوط به تک عکس‌های تولیدی است. عکس‌های اینترنتی مربوط به عکس‌هایی است که از سایت‌های دیگر با توجه به موضاعات مختلف با ذکر منابع درج می شود. عکس‌های خبرگزاری‌ها مربوط به عکس‌ها و گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری‌های داخل کشور است و بخش آخر مربوط به عکس‌های دریافتی که کاربران و بازدید کنندگان سایت جام جم آنلاین می‌توانند عکس‌ها تولیدی خود را با ذکر منبع و تاریخ و شرح موضوع عکس به این سایت ارسال کنند.
به گفته ساتیار امامی، دبیر بخش عکس جام جم آنلاین: “هدف ما برای عکاسان مراکز استان و شهرستان‌ها این است که بیشتر موضوعات مستند و اجتماعی را تولید کنند و گزارش‌های یک روزه خبری از یک واقعه نباشند. بیشترین امتیاز برای عکاسانی که با جام جم آنلاین همکاری دارند استفاده و چاپ آثارشان در همین روزنامه است و سعی نداریم عکس‌های خودمان را در نشریات و روزنامه‌های دیگر دنبال کنیم، البته استفاده و ذکر منبع بلامانع است. ملاک ما بیشتر کم کردن وابستگی‌های تصویری به خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌ها است”. وی ادامه داد:” مدیریت جدید روزنامه یکی از دغدغه‌هایش راه اندازی و گسترش این سایت بود که بعد از یکسال این امر میسر شد. ضمنا از تمامی عکاسانی که در استانها فعالیت دارند دعوت می‌کنم که در صورت تمایل می توانند با این بخش همکاری داشته باشند”.
در حال حاضر ۶ عکاس در تهران به صورت ثابت با جام جم آنلاین همکاری می کنند و قرار است با عکاسان استان های مختلف به صورت حق التالیفی همکاری کنند.
ایمیل تماس با سرویس عکس جام جم آنلاین photo@jamejamonline.ir