با درود و احترام به تک تک عکاسان با شان ومنزلت ایران، از آن جایی که در حرفه خودم، برای ارائه گزارش عملکردهایم، جامعه عکاسی ایران را تنها مرجع ذی صلاح می‌شناسم، لازم می دانم این گزارش را به عنوان عضو کوچکی از عکاسان ایران به محضر این جمع هنرمند و کوشا که مایه فخر این سرزمین است، تقدیم کنم.
در پی دعوت موزه هنرهای معاصر تهران از شماری از عکاسان و شکل گیری شورای سیاستگذاری یازدهمین دو سالانه عکس ایران در نهمین جلسه شورای سیاستگذاری، مورخ ۵/۹/۱۳۸۶، با وجود این که "…فرد یا افرادی خود را برای دبیری دوسالانه نامزد نکردند…" [ به نقل از صورت جلسه شماره ۹ شورای سیاستگذاری دوسالانه عکس ایران] در رای گیری برای انتخاب دبیر دوسالانه به لطف دوستان حاضر در جلسه این جانب به عنوان دبیر دوسالانه برگزیده شدم. با توجه به اتفاقات ناگواری که در دوسالانه های پیشین رخ داده بود، از جمله عدم پرداخت تعهدات مالی به دبیر، داوران و اعضای شورای سیاستگذاری نهمین دوسالانه عکس ایران از پذیرفتن این مسئولیت خودداری کردم. در صورت جلسه شماره ۹ به این موضوع چنین اشاره شده است: " آقای عباسی از پذیرفتن دبیری دوسالانه امتناع نمودند و علی رغم تلاش اعضای شورا در جهت قانع کردن ایشان نتیجه مشخص حاصل نشد."
در جلسه دهم، مورخ ۱۲/۹/۱۳۸۶، به طوری که در بند ۴ صورت جلسه شماره ۱۰ اشاره شده است، موضوع بدین شکل خاتمه یافت: " آقای عباسی پس از گفت و گوی اعضا، دبیری دوسالانه را پذیرفتند."
شروع کار با توجه به تجارب گذشته منوط شد به امضای قرارداد رسمی و تعهد پرداخت های مالی از طرف موزه. قرارداد از سوی سرپرست محترم موزه هنرهای معاصر تهران و این جانب امضا شد اما پس از نزدیک به دو ماه هنوز این قرارداد از طرف مسئولان تایید نشده است.
با صرف هزینه شخصی و تعهد مالی از طرف من CD آگهی فراخوان و همچنین بروشور طراحی و در فروردین ماه ۱۳۸۷ به موزه هنرهای معاصر تحویل شد تا بلافاصله چاپ و با برگزاری نشست مطبوعاتی کار پیگیری شود. که متاسفانه پس از گذشت یک ماه و نیم، فراخوان هنوز چاپ نشده و در اختیار عکاسان قرار داده نشده است.
با وجود پیگیری های مکرر من، مسعود زنده روح کرمانی، دبیر اجرایی دوسالانه و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران گشایشی در کار حاصل نشده است. سرپرست وقت موزه هنرهای معاصر هم دلجویانه مرا به صبر و انتظار دعوت می کند.
با توجه به احترامی که برای عکاسان و عکاسی قائل هستم، با سپاسگزاری از اعضای محترم شورای سیاستگذاری، برای اعتمادشان بدین وسیله استعفای خودم را از دبیری یازدهمین دوسالانه عکس ایران به جامعه عکاسی ایران اطلاع می دهم. با آرزوی سربلندی برای تک تک عکاسان بزرگوار ایران.

اسماعیل عباسی
ظهر پنجشنبه ۲۶/۲/۱۳۸۷