shahandashsht.jpg

تور فصلنامه عکاسی خلاق با حضور سی و هفت نفر از علاقه مندان با همراهی اسماعیل عباسی، امیرعلی جوادیان و مرضیه خورسند به آبشارشاهان دشت در نزدیکی آمل برگزار شد. به روال تورهای گذشته این تور نیز با جلسات بحث و گفتگوی عکاسی همراه بود. در این تور امیرعلی جوادیان از تجربیات خود در عکاسی طبیعت با اعضاء گفتگو کرد و نمونه هایی از عکاسهای خود را به نمایش گذاشت.
جالب توجه است که، اهالی روستای شاهان دشت که از آمدن یک گروه عکاسی به روستای خود مطلع شده بودند برای خوش آمد گویی به آنان در معبر اصلی روستا که محل ورود اعضاء تور به آنجا بود پارچه نوشته  با این مضمون نصب کرده بودند: مقدم هنرمندان وعکاسان رابه قریه شاهان دشت گرامی می داریم. شورا و اهالی محل این اقدام زیبا و دوستانه اهالی شاهان دشت باعث شد اعضاء تور تمام روز در فضایی سرشار از احساس نشاط و امنیت در پرتو مهربانی اهالی به عکاسی بپردازند. آقای بزرگمهر دادگر از اهالی منطقه  نیز به منظور ایجاد راحتی برای اعضاء تور تمام روز منزل خود را در اختیار آنان قرار داد و اعضاء ضمن آن که در آن جا مورد استقبال و پذیرایی قرار گرفتند جلسه گفتگوی امیرعلی جوادیان و نمایش آثار او را در آن جا برگزار کرده و نهار را در کنار خانواده ای مهربان صرف کردند. ضمنا ایشان پیشنهاد دادند که اگر تورهای دیگری برای عکاسی در فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان در آن جا برگزار شده و جذابیت های منطقه در فصل مختلف سال به تصویرکشیده شود ایشان و دوستان فرهنگ دوست دیگری که در منطقه هستند ضمن حمایت و مساعدت برای انجام کار، حاضرند آن را با قیمت مناسب خریداری کنند. آشنایی با این دوست خوب عکاسی باعث شد که اعضاء تور یک روز فراموش نشدنی را درخاک دامنگیر شاهان دشت سپری کنند. خاک دامنگیر اصطلاحی بود که دوست دیگرمان حبیب نجفی عزیز که برای مساعدت و همراهی با تور از آمل به آن جا آمده بود، در ارتباط با مهمان نوازی مردم شاهان دشت به کار برد. جا دارد از او و بزرگمهر دادگر و همچنین مردمان خوب این روستا که خاطره خوشی از این خاک دامنگیر را برای اعضاء تور رقم زدند سپاسگزاری شود.
جلسه گفتگوی من در خصوص عکاسی و مفاهیم فلسفی- اسطوره ای طبیعت در میدانگاه اصلی روستا با حضور تنی چند از اهالی برگزار شد. در این روز  رابطه عاطفی خوبی میان این مردم مهمان نواز و عکاسی بوجود آمد.
همچنین از خانه عکاسان و تعمیرگاه مرکزی دوربین برای حمایت‌های فرهنگی تشکر می‌کنم.
افشین شاهرودی
صاحب امتیاز و مدیر مسئول عکاسی خلاق
 شرکت کنندگان در این تور عبارت بودند از:
کاوه کرمی، احمدشهرابی فراهانی، مهشیدفاتحی شریف، علی صالحی، سارافتحعلی پور، مصطفی خان زاده، کبری زندی، لیلااسدزاده، منصوره ساده پژوهانی، علی صاحب الزمانی، صدف چمنی، محمد همایونی نجف آبادی، پوریا سنماری، مهیارسیاسی، ریحانه شریفی، مازیارشیخانی، بهارک نقده، کامیار کوشان، بنفشه حسینی، ساراحسینی پناه، آزاده اولادزاده، سینا شریعتمدار، زیباحاج حیدری، اشکان فریدنیان، غنچه فریدنیان، دلارام جمالی، سعیدشمیسا، فرشید شادپور، بابک قبادی، پسارانوری، سمیه جعفری، عیاس شهرابی فراهانی، سیاوش جعفری، علی رجبی، پرهام دیده ور، مینا هامون، امید مهدیزاده