فراخوان هنرمندان ایران برای شرکت در ششمین گردهمایی بزرگ " جشن تصویر سال"


ششمین دوره جشن تصویر سال از ۱۰ تا ۲۹ آذر ماه سال جاری همچون دوره های گذشته، با در اختیار داشتن کلیه فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
در این دوره از جشن تصویر سال نیز آثار برگزیده هنرمندان در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور در کنار جشنواره فیلم تصویر هنرمند ارائه می‌شود.

• بخش عکس
بخش عکس در رشته‌های خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان، و نگاهی دیگر (خلاقه) شامل آثاری که در فاصله زمانی نیمه دوم سال ۸۶ و نیمه اول سال ۸۷ گرفته شده باشند، برگزار خواهد شد.
امسال دو بخش ویژه عکاسی از ورزش در محلات تهران  و عکاسان از نگاه عکاسان نیز برای هنرمندان عکاس در نظر گرفته شده است.
بخش ویژه عکاسی از ورزش در محلات تهران با هدف کشف و ارائه هنری زوایای پنهان و آشکار ورزش در بین اقشار مختلف و آشناسازی جامعه هنری و عموم مردم با ظرفیت های ورزش در سالم سازی جامعه، با همکاری معاونت تربیت بدنی شهرداری تهران برگزار می شود و جایزه برندگان این بخش از طرف معاونت تربیت بدنی شهرداری تهران از طریق مراجعه به آرای هیأت داوری ویژه این بخش اهدا خواهد شد.
بخش ویژه عکاسان از نگاه عکاسان در برگیرنده سلف پرتره و عکس از دیگر عکاسان است.
که آثار منتخب این بخش در مناسبت ویژه ای با عنوان شب عکاسان در جریان برگزاری نمایشگاه تصویر سال به صورت اسلایدشو به نمایش در می‌آید و آثار منتخب نیز در ویژه نامه جداگانه‌ای چاپ خواهد شد.

آثار ارسالی برای بخش‌های مختلف عکس می‌بایست با کیفیت DPI 300 و در اندازه  30×۲۰ سانتی متر، بر روی سی دی ارائه شوند. در این بخش می‌توان حداکثر ۱۰ عکس بصورت تک عکس یا مجموعه ارسال کرد.

• بخش گرافیک و کاریکاتور
دو بخش گرافیک و کاریکاتور همچون سال‌های گذشته با موضوع آزاد برگزار می‌شود. آثار جوانان زیر ۲۵ سال نیز با نظر هیئت داوری معرفی شده از طرف انجمن طراحان گرافیک ایران و خانه کاریکاتور و گروه‌های آزاد کاریکاتور انتخاب و به نمایشگاه راه خواهند یافت.
آثار ارسالی می بایست با کیفیت DPI  300 و در اندازه  30×۲۰ سانتی متر، بر روی سی دی ارائه شوند.تعداد آثار ارسالی برای بخش جوانان حداکثر ۵ اثر است.

• جشنواره فیلم تصویر هنرمند

به روال گذشته، جشنواره فیلم تصویر هنرمند، همزمان با جشن تصویر سال در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.
این قسمت از جشنواره شامل فیلم‌های مربوط به زندگی و آثار هنرمندان، پشت صحنه کار هنرمندان، مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن و ویدئو آرت است که از خلاقیت هنری برخوردار هستند.
آثار جشنواره فیلم تصویر هنرمند در مدت جشن تصویر سال، همه روزه در دو سالن بتهوون و ناصری خانه هنرمندان به نمایش در خواهد آمد.
آثار ارسالی در این بخش می‌بایست به صورت DVD Min DV, یا DVCam ارائه شوند.

• جایزه ویژه جوانان زیر ۲۵ سال

همواره یکی از ویژگی های برجسته جشن تصویر سال غیر رقابتی بودن جشنواره بوده است.
امسال در رویکردی ویژه به جوانان، جایزه ویژه جوانان زیر ۲۵ سال به یاد و نام محسن رسول اف در رشته های مختلف و از طریق آرای بازدیدکنندگان یا هیئت داوری اسپانسرها، اهدا خواهد شد.
زنده یاد محسن رسول اف، عکاس،کاریکاتوریست، مدیر هنری نمایشگاههای عکس داخلی و خارجی کارگردان فیلمهای کوتاه و تجربی و عکاس سینما برای دو فیلم کوتاه و تجربی و دو فیلم بلند سینمایی (آتش سبز ساخته محمد رضا اصلانی و لالایی ساخته منیژه حکمت) در سن ۲۵ سالگی در اثر سانحه هوایی پرواز قیرقیزستان به تهران درگذشت.
استعداد و خلاقیت مثال زدنی او در عرصه هنرهای تصویری و مدیریت هنری نمایشگاهها به حدی بود که در یک سال اخیر در ۱۷ نمایشگاه گروهی عکاسی و کاریکاتور در شهرهای مختلف ایران کرد در مقام هنرمند یا مدیریت هنری فعالیت داشت و ۲ نمایشگاه عکاسی بین المللی را نیز در زمینه تکنولوژی جدید عکاسی از طریق سایت شخصی خود مدیریت کرد.
البته ساخت سه فیلم کوتاه و تجربی را نیز باید به این کارنامه یکساله او افزود.
این حضور خلاق و علاقه و پشتکار محسن رسول اف در عکاسی و کاریکاتور و سینما، از او چهره ای استثنایی ساخت. به همین جهت برگزار کنندگان جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر هنرمند بر آن شدند که از امسال، بخش ویژه جوانان زیر ۲۵ سال را با عنوان جایزه محسن رسول اف برای شناسایی و تشویق استعدادهای جوان کشور، در رشته‌های عکس، کاریکاتور، گرافیک و فیلم در نظر گیرد.

• مهلت ارسال آثار
هنرمندان علاقمند شرکت در ششمین جشن تصویر سال می توانند حداکثر تا پانزدهم مهر ماه ۸۷  پس از تکمیل فرمهای شرکت که از طریق سایت عکاسی akkasee.com همکار این دوره از جشن تصویر سال در دسترس است، آثار خود را به دبیرخانه جشن واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، خیابان گلریز، پلاک ۱۵، زنگ بالا تحویل دهند و یا پست کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر نشریه تصویر به شما ۸۸۳۰۷۰۶۰ تماس بگیرید.

فرم بخش عکس JPGPDF /  فرم بخش کاریکاتور JPGPDF /  فرم بخش گرافیک JPGPDF  /  فرم بخش تصویر هنرمند JPGPDF