photonews.jpg

شماره جدید مجله عکس خبری در سال دوم انتشار در قالب فصلنامه منتشر شد.
مجله عکس خبری که در ابتدا با عنوان ماهنامه پا به عرصه مطبوعات تخصصی کشور گذاشت با دومین تغییر در ترتیب انتشار به فصلنامه تبدیل شده است.
تاکنون غیر از پیش شماره، چهار مجلد از این نشریه منتشر شده که دو جلد آن با افزایش صفحات و مطالب به صورت دو شماره ای بوده است.
دست اندرکاران این مجله که نخستین نشریه تخصصی در عرصه عکاسی خبری در کشور محسوب می‌شود روند رو به رشدی را شاهد بودند که ناشی از کسب تجربه در حین انتشار است.
اما نکته حایز اهمیت در این مجله علیرغم تخصصی بودن توجه به بخش‌های مختلف در حیطه عکاسی مستند و خبری است که از آن جمله می‌توان به بخش‌های آموزشی برای عکاسان غیر حرفه‌ای و حتی نوجوانان اشاره کرد.
ارائه تاریخچه عکاسی خبری در قالب معرفی پیشکسوتان، بخش‌های عکس خبرگزاری‌ها و مطبوعات و معرفی عکاسان جوان نیز توجه دست اندرکاران مجله به گوشه‌های ناپیدای سوابق این گرایش از عکاسی است.
بخش طنز که توسط مهدی فرهمند که خود از عکاسان مطبوعات است پس از یک شماره تاخیر مجددا در این شماره چاپ شده است.
دلیل وجود این بخش (بر اساس نظر سردبیر) اختصاص دادن صفحه‌ای به عکاسان حرفه‌ای علاقه مند به ارائه مطالب مرتبط با تخصص شان است و در همین راستا صفحه خاطرات عکاسان نیز به این منظور در مجله جا پیدا کرده تا عکاسان به نوشتن توجه بیشتری نشان دهند.
استفاده از نظرات متخصصین و اساتید دانشگاه در مجله رویکرد دیگری است که با فرهود حقی شروع، با خسرو یحیایی ادامه یافت و با اضافه شدن رامین رسول اف به عرصه دانشگاه و دانشجویان علاقه مند وارد شد.
به هر حال این مجله با مطالب متنوع و پوشش جوانب متفاوت عرصه عکاسی مستند و خبری تلاش دارد تا مخاطبان مختلف را به سمت خود جلب کند.
ارائه عکس‌های مسابقات، نمایشگاه‌ها و گزارشات تصویری توانسته توجه علاقه مندان به دیدن عکس را تا حد زیادی جلب کند.
مراکز فروش مجله عکس خبری در تهران موزه هنرهای معاصر، خانه هنرمندان ایران، خانه عکاسان، عکسخانه شهر، عکسباران، مرکز تجهیزات دیجیتال، لابراتوار آریا و موسسه ماه مهر و در شهرستان ها کتابفروشی اسکندری شیراز، پاساژ تیسفون در کرمان، کتابفروشی مرکزی اهواز و گالری عکس گلچین در تالش است.