جدیتی که مهدی منعم در عکاسی دارد، در وبلاگ نویسی هم نشان داده است.
وبلاگ او به طور پیوسته با مطالبی خواندنی و عکس‌های دیدنی به روز می‌شود.
«در جنگ بعضی از اتفاقات دیدنی نبودند»، عنوان آخرین مطلب وبلاگ اوست که یکشنبه سی و یکم شهریور منتشر شده و گلایه‌ای است از برنامه سازی‌های مناسبتی کم مایه در تلوزیون. 
او می‌گوید:« امسال یکی از با مزه ترین برنامه ها یی که توسط دختر خانمی جوان در حال ساخت بود و با من هم تماس گرفته شد تا در آن مصاحبه شرکت کنم این بود که شما در جنگ واید می‌دیدید یا کلوزآپ! صرف نظر از اینکه آدم ها آزادند برای سوال های خود جوابی بگیرند اما این سوال برای من مطرح می شود که چرا ما عکاسان تبدیل شدیم به موجودات مصرفی که نه تنها شان خودمان را حفظ نمی‌کنیم بلکه با حضور در بعضی از بر نامه ها و مصاحبه ها که بسیار سطحی و بی محتوا هستند باعث می‌شویم مثلا اتفاق بزرگ و تاریخی چون دفاع مقدس ساده ودر حد تعریف یک خاطره و سوالات پیش و پا افتاده‌ای که هیچ کمکی به غنای آن نمی کند کوچک بماند.»
پست قبلی وبلاگ منعم نیز با عنوان «یک عکس؛ یک تاریخ»، نقدی است بر چاپ و انتشار اسناد و کتب تصویری تاریخی.
این مطلب که به بهانه چاپ هم زمان دو جلد کتاب در ارتباط با جنگ تحمیلی از سوی نشر شاهد نوشته شده چنین آغاز می‌شود:
نشرشاهد وابسته به معاونت پژوهش وارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال۱۳۸۷ هم زمان اقدام به چاپ دو جلد کتاب در ارتباط با جنگ تحمیلی با عنوان «شاهدان زمان» و«خرمشهر حماسه مقاومت» نموده است. کاری خوب که با کمی درایت و مدیریت درست می توانست به کتاب‌های ارزشمند جنگ تحمیلی اضافه شود. اما گویا تعجیل در چاپ به لحاظ پیشی گرفتن ازچاپ کتابی مشابه که مدت‌ها قبل کارهای تحقیقاتی و گردآوری مطالب و تصاویر آن آغاز شده بود سبب شد تا نتیجه کار قابل دفاع نباشد.
او در ادامه مطلب خود به یکی از تناقضات موجود در این دو کتاب اشاره می‌کند و می‌گوید: برای نمونه یک عکس از علی فریدونی در کتاب «خرمشهر حماسه مقاومت» با این زیر نویس به چاپ رسیده است. علی فریدونی/منطقه عملیاتی بیت المقدس/ سال۱۳۶۱وهمین عکس در کتاب «شاهدان زمان» با عنوان منطقه عملیاتی کربلای ۵-شلمچه / سال۱۳۶۴، چاپ شده است.
او می‌گوید: جهت اطلاع مولف، آقای علی فریدونی در عملیات بیت المقدس حضور نداشته پس این عکس نمی‌تواند در خرمشهر توسط ایشان تهیه شده باشد. عملیات کربلای ۵ هم درتاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۶۵ انجام شد نه در تاریخی که در زیرنویس عکس ذکر شده است.
منعم در ادامه مطلب خود می‌گوید: اطلاعات متناقض در دو کتاب یاد شده آن قدر بزرگ وغیر قابل چشم پوشی است که به نظر می رسد ناشر می‌بایست یا آن را اصلاح و یا از توزیع کتاب‌ها خودداری کند. زیرا وقتی پژوهشگران و محققان داخلی وخارجی در تاریخ نگاری و تحقیقات خود از این کتب به عنوان مرجع استفاده می‌کنند آن وقت شاید نسبت به دیگرحقایق اتفاق افتاده در جنگ تحمیلی هم دچار شک و تردید شوند.

مهدی منعم در سال ۱۳۳۹ در رشت به دنیا آمده و سی سال است که به عکاسی مشغول است. وی سال گذشته مصاحبه ای با سایت عکاسی داشت که مورد توجه قرار گرفت و گزیده‌های آن در بسیاری از نشریات کشور به چاپ رسید.