«نمایشگاهی خواهید دید که چیدمانش با تمام دنیا متفاوت است.»
این را سیف الله صمدیان می‌گوید که تنها پشت تریبون جلسه مطبوعاتی جشن تصویر سال نشسته است اما توضیح بیشتری نمی دهد.
 او که شش سالی است این جشن را در همین ایام برگزار می کند، می‌گوید: « اگر بد قولی نشود، راس ساعت پنج چهارشنبه سیزده آذر ماه، نمایشگاه افتتاح می‌شود و تا جمعه بیست و نهم، ادامه خواهد داشت.»
صمدیان به عکس دست جمعی بزرگی که جلوی تریبون قرار دارد اشاره می‌کند و میگوید: «اختتامیه، ساعت سه بعد از ظهر خواهد بود تا برای گرفتن عکس پایانی، نور کافی داشته باشیم.»
این عکس یادگاری، هر سال در مراسم اختتامیه از شرکت کنندگان گرفته می‌شود و در مجله «تصویر سال» منتشر می‌شود.
جشن تصویر، بزرگترین گردهمایی سالانه تصویری در ایران به شمار می‌آید که برگزار کننده خصوصی دارد و تا کنون در خانه هنرمندان ایران بر پا شده است.
امسال هم چون سال‌های گذشته این گردهمایی در دو بخش نمایشگاه عکس، کاریکاتور و گرافیک و جشنواره فیلم تصویر هنرمند بر پا می‌شود. تنها تفاوتی که به چشم می‌خورد، تقسیم شدن بخش نمایشگاهی به دو شاخه جوانان زیر بیست و پنج سال و آزاد است.
در بخش جوانان زیر بیست و پنج سال که نام «محسن رسول اف» را بر خود دارد، آثار داوری خواهند شد و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود اما بخش آزاد همچنان غیر رقابتی باقی خواهد ماند.
محسن رسول اف، عکاس و کاریکاتوریست بیست و چهارساله ایرانی است که سوم شهریور سال جاری در حادثه سقوط هواپیمای قرقیزستان جان خود را از دست داد.
صمدیان می گوید:« برای انتخاب آثار، حرفه‌ای‌تر و سختگیرانه تر رفتار کردیم تا آنچه به نمایش درمی آید ظلم به بیننده نباشد.»
او ارقامی هم به شرح زیر ارایه می‌دهد: «سی هزار عکس از هزار و پنجاه نفر برای ما ارسال شده است. در بخش جوانان، دویست اثر انتخاب شده و به نمایش در می‌آید اما آمار بخش آزاد هنوز نهایی نشده است.»
در بخش کاریکاتور «کامبیز درم بخش»، «مسعود شجاعی طباطبایی» و «هادی حیدری» و در بخش گرافیک «فتح الله مرزبان»، «مریم کهوند» و «ایرج میرزاعلیخانی» کار بررسی و انتخاب آثار رسیده را بر عهده داشته اند.»
این هم نکاتی درباره دیگر بخش های نمایشگاهی است که او به گفته هایش اضافه می کند.
اما درباره بخش تصویر هنرمند که قرار است در سه سانس همراه با جلسات نقد و بررسی برگزار شود، می‌گوید:«ما جشنواره جشنواره ها را در زمینه آثار غیر تجاری برگزار می کنیم.» چرا که:« فیلم های کارگاه کیارستمی با موضوع «باد» و «در» و آثار برگزیده جشنواره سینما حقیقت در بخش تصویر هنرمند به نمایش در می‌آید و در کنار آن با همکاری خانه سینما، انجمن مستندسازان و انجمن فیلم کوتاه نیز بهترین فیلم‌های غیرتجاری را به نمایش در می‌آوریم.»
صمدیان با اعلام خبر انتشار مجله تصویر سال، در سیصد و چهل صفحه گلاسه رنگی، جلسه مطبوعاتی ششمین جشن را خاتمه می‌دهد.