tasvir87.jpg


ششمین جشن تصویر سال با نمایش عکس روی ال سی دی بازدیدکنندگان را غافلگیر کرد.
صمدیان درباره این شکل نمایش آثار می‌گوید: «همه کارهای جدید شوک اولیه ایجاد می‌کند. اما چه اشکالی دارد کارها را با کیفیت بهتر ببینیم؟»
و در ادامه توضیح می‌دهد که: «بدون امکانات واقعی نمایشگاهی، برگزاری نمایشگاهی با این وسعت، دیگر میسر نبود.
تنها راه حلی که به نظرمان رسید، ابتکار جدیدمان بود که نه تایید قطعی، بلکه صبر و تایید قلبی شما را می‌خواهد حتی اگر این تایید دیرتر اتفاق بیافتد.»
این شیوه نمایش، حسن دیگری هم داشت و آن اینکه افراد می‌توانستند ایستاده یا نشسته آثار را دیده و در همان حین از اینکه آثار خودشان هم در نمایشگاه عرضه شده یا خیر، مطلع شوند.
البته امسال نیز بنا به روال سال‌های پیش قرار بود نام راه‌یافتگان در سایت عکاسی منتشر شود اما تاکنون این اسامی از سوی دفتر جشن اعلام نشده است.
اما در روز سوم جشن، شنبه شانزدهم آذرماه، بخش‌های دیگری از نمایشگاه رونمایی شد.
در این روز در گالری ممیز نمایشگاه گرافیک و کاریکاتور افتتاح شد که در آن علاوه بر ارایه آثار هنرمندان شاخص این رشته‌ها، با دو ال سی دی‌ بزرگ، آثار برگزیده نسل پنجم گرافیک و کاریکاتور ایران و همچنین جوانان زیر ۲۵ سال به‌ نمایش درآمد.
در گالری میرمیران نیز به همین شیوه، تصاویر برگزیده، با قطع بزرگ در دو بخش «هنر و هنرمندان» و «نگاهی دیگر» عرضه شده است.
در نگارخانه نامی عکس‌های «مستند اجتماعی» و «خبری» نمایش داده شده و نگارخانه نیلوفر دربرگیرنده عکس‌های ورزشی است.
در هر گالری، عکسی به‌عنوان شاخص و معرفی‌کننده بخش، در قطع یک‌متر و نیم در دو متر چاپ و به دیوار آویزان شده که عکس مراسم افتتاحیه المپیک پکن از آلفرد یعقوب‌زاده از آن جمله است.
اما در بالاترین گالری خانه هنرمندان ایران، دیوارهای نگارخانه انتظامی، عکس‌های ورزش در شهر تهران را که با همکاری سازمان ورزش شهرداری تهران و جشن تصویر سال برپا شده، در خود جای داده است. در این گالری برخلاف سایر گالری‌ها همه تصاویر به ‌صورت چاپ‌ شده به‌ نمایش درآمده‌اند.
قطعات انتخابی موسیقی فردین خلعتبری، هم که در فضای خانه هنرمندان به گوش می‌رسید، هدیه این آهنگساز نامی به هنرمندان شرکت کننده در جشن تصویر سال بود. این قطعات انتخابی از میان موسیقی فیلم‌های ساخته‌ شده توسط این هنرمند است.
علاقمندان به مجله تصویر سال هم می‌توانند آن را در گوشه‌ای از راهرو طبقه دوم با تخفیف ویژه دریافت کنند.
جشن تصویر سال و جشنواره تصویر هنرمند تا پایان آذرماه جاری در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد و نمایش فیلم‌های جشن تصویر هنرمند از یکشنبه هفدهم آذر آغاز خواهد شد.