اتاق‌های تو در توی گرد حیات مرکزی با حوض کوچک آبی رنگش عکس‌های دو سالانه‌ای را بر دیوار های خود جای داده است که برای اولین بار است از تهران خارج شده.
اینجا یزد است. شهری که مورخان بنای اولیه آن را به زمان ضحاک نسبت داده‌اند و این محل ساختمان گنجینه آن، که پیش از انقلاب بانک شاهی بوده و اینک کاربری فرهنگی و هنری یافته است.
بعد از مدتی انتظار، هشت و سی دقیقه سه‌شنبه شب سوم دی ماه روبان قرمز جلوی در چوبی بریده شد تا جمعیت مشتاق، میهمانان و عکاسانی که به شوق دیدن کارهای خود آمده بودند، وارد نمایشگاه شوند.
نمایشگاهی که همزمان در موسسه فرهنگی هنری صبا در تهران و گالری مجازی سایت عکاسی نیز افتتاح شد.
«برای اینکه بتوانی عکس خوب بگیری باید بتوانی عکس خوب ببینی و این نمایشگاه، چنین امکانی را برای ما فراهم کرده است.»
این را محدثه اباذری می گوید که ساکن یزد و دانشجوی فیلمسازی است.
غزل غضنفری یکی از عکاسانی است که از مشهد آمده و به نمایندگی از دوستان دیگرش می‌گوید: «از آنچه فکر می کردیم بهتر بود.»
و البته امیدوار است که این گونه کارها ادامه یابد تا هم عکاسان حال و هوایی عوض کنند و هم امکان پیدا کنند تا از شهر های مختلف عکس بگیرند.
محمد رضا جورابچیان عکس‌های روی دیوار باریک راهرو را که بر اثر رفت و آمد جا به جا شده صاف می‌کند و می‌گوید: «اگر کارها جای بزرگتری عرضه می‌شد، بهتر بود اما با توجه به امکانات موجود، نمایشگاه خوبی است.
در میان آثار روی دیوار نام آشنای حسن سربخشیان هم به چشم می‌خورد. او که از اغلب عکاسان بینال پر سن و سال تر است هم از نمایشگاه راضی است. او می‌گوید: «بعد از سالیان سال شاهد اتفاق خوبی در عرصه عکاسی هستیم.
او اضافه می کند:«هرچند تعداد زیاد عکس های انتخاب شده جای بحث دارد، اما دعوت از عکاسان کاری است که یزد از آن متضرر نخواهد شد چرا که هر کدام توشه‌ای از این سفر بر می‌دارند و این قطعا در معرفی این شهر موثر خواهد بود.
سربخشیان معتقد است اگر بینال دوازدهم بلافاصله کلید بخورد، قطعا  دوره بعد به انسجام و صلابت بیشتری دست پیدا خواهد کرد.
اما افتتاح دوسالانه مقدمه‌ای هم داشت که در سالن باغ هتل مشیر الممالک برگزار شد.
در این برنامه علیرضا ملکیان، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد، محمود شالویی، رییس مرکز هنر های تجسمی و احمد عجمین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد یزد در سخنان جداگانه‌ای برپایی این نمایشگاه را به عکاسان و میهمانان تبریک گفتند. کتاب دوسالانه هم رونمایی شد و نسخه‌ای از آن به همراه لوح یادبود دوسالانه به پاس زحمات اداره کل ارشاد یزد، به احمد عجمین اهدا شد.
اما عکاسان باید همچنان منتظر بمانند تا روز اختتامیه که نسخه ای از این کتاب به همراه لوح یادبود و جوایز نقدی خود را دریافت کنند.
یازدهمین دوسالانه عکس ایران تا سی ام دی ماه بر پاست.