ده عکس از هفت عکاس ایرانی به ششمین دوره جشنواره بین المللی عکس فلوریدای آمریکا راه یافت.
در این دوره از جشنواره فلوریدا، که یکی از معتبرترین رویداد‌های عکاسی زیر نظر فیاپ است، ۲۳۶۶ عکاس از سراسر جهان با ۳۷۱۴ عکس در دو بخش آزاد و خلاقه شرکت کردند که ۱۴۱۲ عکس از سوی هیئت داوران برای حضور در نمایشگاه برگزیده شدند. +
۴۰ عکاس ایرانی در این دوره شرکت داشتند که در این بین آثاری از صمد قربانزاده از مشهد، شکوفه ملکیانی و داوود عزتی از تهران و کوثر میری از شوشتر به نمایشگاه بخش خلاق راه یافتند و در بخش آزاد هم صمد قربانزاده از مشهد با دو عکس، کاوه بغدادچی از قزوین، محمد گلچین و رضا گلچین از تالش و شکوفه ملکیانی از تهران هر کدام با یک عکس، عکاسان ایرانی حاضر خواهند بود.
عکس‌های برگزیده این جشنواره طی سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه‌هایی در چهار شهر مختلف ایالت فلوریدا در جنوب‌ شرقی آمریکا و یک نمایشگاه در جمهوری ایرلند به نمایش درخواهند آمد و سپس به صورت کاتالوگ الکترونیکی CD عرضه خواهد شد.
این جشنواره که زیر نظر فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن ملی عکاسی آمریکا برگزار می‌شود، ویتنام با ۶۴ عکس پذیرفته شده بهترین عملکرد را بین آسیایی‌ها دارد. سپس هند و تایوان هر کدام با ۱۵ عکس دوم هستند و ایران با ۱۰ اثر برگزیده در جای سوم ایستاده است.