امروز عکاسی تبلیغاتی ایران با وجود همه مشکلات، توانایی رقابت با عکاسان این رشته در دیگر نقاط جهان را دارد.
"جلال سپهر" عضو انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی از سوی این انجمن اظهار داشت: کارگاه، محلی برای انتقال تجربیات است و بنابراین نکات ظریفی که از طریق برگزاری این کارگاه‌ها مطرح می‌شود، می‌تواند کاربرد زیادی برای شرکت کنندگان داشته باشد.
وی از عکاسی از مواد غذایی به عنوان یکی از دشوارترین شاخه‌های عکاسی تبلیغاتی یاد کرد و افزود: زمان نقش مهمی در عکاسی از مواد غذایی دارد، چرا که در این شیوه از عکاسی، مواد غذایی باید تازگی خود را حفظ کنند.
سپهر جایگاه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی را در ایران کمرنگ عنوان کرد و گفت: تاکنون این شاخه از عکاسی که از بیشترین اشراف تکنیکی نیز برخوردار است، در کشور به طور حقیقی معرفی نشده که در این خصوص می‌توان از برگزاری گارگاه‌های آموزشی توسط انجمن، به عنوان اقدامی در راستای معرفی بیش از پیش جایگاه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی به جامعه یاد کرد.
عضو انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران در پایان عکاسی تبلیغاتی را به عنوان شاخه‌ای همراه با صنعت کشور دانست و خاطر نشان کرد در حال حاضر برخی از عکاسان این رشته در ایران موفق شده‌اند در حرفه و هنر خود به توانمندی‌های قابل توجهی دست پیدا کنند.  
لازم به ذکر است پنجمین کارگاه آموزشی، تخصصی انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران با موضوع عکاسی از مواد غذایی در محل موزه امام علی (ع)، ۲۴ اردیبهشت، از ساعت ۱۵ الی ۱۷، برگزار می‌شود.
این گارگاه با اجرای یک عکاسی به صورت زنده به موضوعاتی چون چیدمان‌های استودیویی، تکنیک‌ها و ترفندهای عکاسی از مواد غذایی و کاربرد این عکاسی در رسانه‌های تبلیغاتی می‌پردازد. [اطلاعات بیشتر]