برنامه دو قدم مانده به صبح  که بخش دوم آن هر هفته دوشنبه شب‌ها از حدود ساعت دوازده شب به مدت تقریبا ۴۵ دقیقه به عکاسی اختصاص دارد در هفته آینده در روزهای یکشنبه و دوشنبه دو بار به عکاسی خواهد پرداخت. روز یکشنبه ۳ خرداد، سیدعباس میرهاشمی که سال‌های زیادی است در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، در جمع آوری و سازمان دهی عکس‌های دوران انقلاب و جنگ تحمیلی کوشش‌های فراوانی را هدایت می‌کند حضور یافته و در مورد عکاسی خرمشهر طی سال‌های جنگ تحمیلی و پس از آن، با کارشناس برنامه گفتگو خواهد کرد. روز دوشنبه نیز در ادامه برنامه دوشنبه گذشته که فلسفه عکس موضوع بحث بود مجددا مدیا کاشیگر نویسنده، مترجم و پژوهشگر هنر حضور یافته و موضوع شعر و عکس را با افشین شاهرودی کارشناس و مجری برنامه مورد بحث قرار خواهد داد.
گفتنی است که گفتگوهای عکاسی برنامه دوقدم مانده به صبح که بیش از جهار ماه است همه هفته بصورت مستقیم از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و اخیرا پخش گزیده آنها نیز در روزهای جمعه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱ بعد از ظهر صورت می‌گیرد؛ بعنوان تنها تریبون عکاسی در رسانه ملی، در بین اهالی عکس مورد توجه قرار گرفته و توجه علاقه مندان را به خود جلب کرده است. جا دارد که جامعه عکاسی از فرصتی که در این رسانه فراگیر پیدا کرده‌اند؛ برای طرح مسائل خود استفاده کنند.

اصلاحیه: افشین شاهرودی کارشناس مجری برنامه در تماس با سایت عکاسی اعلام کرد بنا به درخواست مدیران برنامه دو قدم مانده به صبح برنامه روز یکشنبه سوم خرداد به روز سه شنبه پنجم خرداد موکول شد. [شنبه دوم خرداد ساعت ۱۴]