880305_1.jpg

با نزدیک شدن به زمان برگزاری نخستین مجمع عمومی انجمن عکاسان ایران، گروه کاری هیئت موسس  انجمن عکاسان ایران، از رسانه‌های تخصصی و مسئولین و نمایندگان انجمن‌های تخصصی و محلی عکاسی کشور  دعوت کرد تا در جلسه‌ای جهت مشاوره و همکاری برای برگزاری نخستین مجمع عمومی حضور یابند. این جلسه در ساعت ۱۶سوم خرداد ۸۸ در دبیرخانه دائمی دوسالانه‌ها با حضور اعضا گروه کاری هیئت موسس مریم زندی، اسماعیل عباسی، فرزاد هاشمی، عباس میرهاشمی، محسن راستانی، ساعد نیک ذات و مهمانان زیر برگزار شد.
رسول اولیازاده، مدیر خانه عکاسان ایران
 محمود بدرفر، نماینده انجمن عکاسان دفاع مقدس
مسعود زنده روح کرمانی، رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان بحران
سعید محمودی ازناوه، رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری ایران
سیامک زمردی مطلق، رئیس انجمن عکاسان تاتر
راهب هماوندی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی
بهروز مهری، نایب رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی
عبدالعلی حدادیان، انجمن عکاسان شیراز
محمدرضا بهشتی مفرد، انجمن عکاسان قم
مهدی سروری و مهدی رامع، سایت اطلاع رسانی چیلیک
گیتا جاودانی، نماینده سایت عکاسی
در ابتدای این نشست مریم زندی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین باختصار گزارشی از روند تاسیس انجمن عکاسان ایران بیان کرد، سپس سیدعباس میرهاشمی برنامه تدوین شده برای برگزاری نخستین مجمع را به اطلاع حاضرین رساند و اسماعیل عباسی از میهمانان درخواست کرد، پیشنهاد و پرسش‌های خود را مطرح کنند.
در این گردهمایی مواردی مانند: روش دعوت از عکاسان کشور، نوع همکاری انجمن‌های عکاسی با هیئت موسس انجمن عکاسان ایران، کاندیداتوری و زمان برگزاری مجمع و تکمیل بانک اطلاعاتی عکاسان کشور توسط مدعوین و گروه کاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در پایان نشست مقرر شد گروه کاری پس از بررسی پیشنهادات، نشستی دیگری را با حضور مدیران و نمایندگان انجمن‌ها و رسانه‌های عکاسی برگزار کند.
هیئت موسس انجمن عکاسان ایران از حضور و همکاری صمیمانه انجمن‌های محلی و تخصصی عکاسی حاضر در این نشست سپاسگزار است.

ساعد نیک ذات
سخنگوی گروه کاری هیئت موسس انجمن عکاسان ایران

بنا به درخواست سایت عکاسی جهت اطلاع از سایر مدعوین به این جلسه دبیرخانه انجمن عکاسان ایران اسامی دیگر  رسانه‌ها و انجمن‌های مدعو را به شرح زیر اعلام کرد:

انجمن عکاسان ورزشی، انجمن عکاسان سینما، انجمن عکاسان فردا، آژانس عکس ایران، انجمن عکاسان رشت، مجله عکسنامه، مجله عکس، عکاسان خراسان، انجمن عکاسی ایرانشهر
ساعد نیک ذات و اسماعیل عباسی به نمایندگی از عکاسان خراسان و انجمن عکاسی ایرانشهر حضور داشت.