جایزه ۱۴ هزار و ۵۰۰ دلاری عکاسی علمی «لنارت نیلسون» مشترکا به «بابک امین تفرشی» و پروفسور «کارولین پورکو»، اختصاص یافت.
عکاس، روزنامه نگار علمی و ستاره شناس آماتور عناوینی است که سایت جایزه لنارت نیلسون برای معرفی «بابک امین تفرشی»، به کار برده است.
او به ‌خاطر احیای آسمان شب، طبیعتی که اغلب انسان‌های مدرن آن ‌را از دست داده‌ند، شایسته دریافت این جایزه شناخته شده است.
امین تفرشی، متولد سال ۱۳۵۷ در تهران است و سال‌هاست به عکاسی نجومی مشغول است. تصاویر برگزیده او در نشریات مشهور، نمایشگاه‌های بین‌المللی، تلوزیون و وب سایت ناسا به نمایش در آمده است.
وی از سال ۱۳۷۵ در شورای سردبیری و هیات تحریریه مجله نجوم عضویت دارد هم‌ چنین مدیر یکی از پروژه‌های سال جهانی نجوم با عنوان توان (جهان در شب: The World At Night) و عضو برد مشاوران اخترشناسان بدون مرز (Astronomers without Borders) است.
کارولین پورکو، دیگر برگزیده این دوره، عضو تیم عکس‌برداری ماهواره آمریکایی کاسینی است که هم‌اکنون به گرد سیاره زحل می‌چرخد. او به پاس تلفیق برترین تکنیک‌های مطالعات سیاره‌ای و تحقیق علمی با اصول زیبایی شناختی، نیمی از جایزه امسال را از آن خود کرد.
بنیاد لنارت نیلسون در سال ۱۹۹۸ پایه‌گذاری شده و هر ساله جایزه‌ای را به افرادی که با استفاده از روش‌های بدیع و اثربخش، علم را به جهانیان معرفی می‌کنند، اهدا می‌کند.
لنارت نیلسون، دانشمند و عکاس سوئدی است که به دلیل تصاویر معروفش از جنین‌ و دیگر موضوعات پزشکی که به نظر قابل عکس‌برداری نمی‌آیند شناخته شده است.
او را هم‌چنین نخستین فتوژورنالیست سوئد می‌دانند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و تماشای آثار برگزیدگاه این دوره به اینجا مراجعه کنید.