880811_2.jpg

مجموعه عکسی با عنوان «مترسک» از «فرهاد ورهرام» در نگارخانه دی به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه که ساعت ۱۶ جمعه پانزدهم آبانماه افتتاح می‌شود تا پنجشنبه بیست و یکم در معرض دید علاقمندان قرار دارد.
ورهرام درباره این مجموعه می‌گوید: «از سال‌های دور تنوع نام، البسه و صورت و قد و قواره مترسک‌ها نظرم را به خود جلب کرده بود تا اینکه از حدود ۱۳۷۰ خورشیدی، فرصتی دست داد تا مترسک‌های ایرانی را به عنوان موضوع عکس دنبال کنم…»
او درباره تکنیک عکاسی این مجموعه و احساسش نسبت به آن، می‌گوید: «جز دوربین، لنز واید و تنوع نور در آسمان و ابر، از هیچ فن دیگری استفاده نکرده‌ام. اما حاصل کار همیشه به نظرم ترسناک است. مترسک‌ها در هر شکل و وضعیتی پیغام رسان ترس واهمه بوده‌اند. نمی‌دانم این وجه را به خاطر شباهت به آدمی دارند یا نه… البته موجودات ترسناک می‌توانند مضحک هم باشند… نمی‌دانم در آینده مترسکی می‌ماند یا نه، اما اگر بود دوست دارم از آنها هم عکسی داشته باشم.»
فرهاد ورهرام متولد ۱۳۲۷، عکاس، محقق و فیلمساز است. او تاکنون در زمینه عکاسی، چند مجموعه درباره عشایر، صید و صیادی سنتی و آیین‌ها و مراسم داشته، دو مجموعه با عنوان «کار و زندگی» و «طبیعت و زندگی» را منتشر کرده و در ایران، فرانسه و اتریش نمایشگاه‌هایی بر پا کرده است.
نگارخانه دی، پایین تر از فرهنگسرای نیاوران، ابتدای پاسداران، تنگستان چهارم، ناز یک، بن بست ترانه پلاک ۳