عباس کوثری نامزد دریافت جایزه معتبر Pictet شد اما «ناداو کاندر» بود که این جایزه شصت هزار پوندی را از آن خود کرد. کوفی عنان برنده جایزه نوبل و دبیرکل سابق سازمان ملل متحد، جایزه Pictet امسال با عنوان «پایداری محیط زیست» را به این عکاس انگلیسی و جایزه «ماموریت عکاسی در جزیره ماداگاسکار» را به «اد کاشی» عکاس امریکایی اعطا کرد. جایزه pictet جستجویی سالانه برای یافتن عکس‌هایی است که پیام‌های قدرتمندی درباره اهمیت محیط زیست جهانی منتقل می‌کنند.
موضوع این دوره جایزه Pictet، «زمین» بود و  «ناداو کاندر» برای مجموعه عکس‌هایش با عنوان «یانگ تسه، رودی طویل۲۰۰۷-۲۰۰۶» نامزد دریافت جایزه شده بود. به گفته  کاندر او تغییرات سریع مناظر و اجتماعات اطراف این رودخانه را ثبت کرده است. اسامی دوازده نامزد که از میان عکاسان مطرح دنیا انتخاب شدند بدین شرح است: عباس کوثری، دارن آلموند، کریستوفر آندرسون، سامی بلوجی، ادوارد بورتینسکی، آندریاس گورسکی، نااویا هاتاکیاما، ناداو کاندر، اد کاشی، یااو لو، ادگار مارتینز و کریس استیل پارکینز. [عکس‌ها]
کوفی عنان رییس افتخاری این جایزه در مراسم اهدا جوایز در مجموعه دورتز پاریس گفت: «امروز عکس‌ها صدایی بودند برای مقابله با تغییرات آب و هوا، جدی‌ترین چالش‌های انسانی و زیست محیطی جهان.» فراسیس هادسن، رییس هیات داوران گفت: «امسال سطح کیفی آثار استثنایی بود؛ باعث افتخار و مسرت است که تلاش کردیم برنده جایزه را از میان تعداد زیادی نامزد برجسته انتخاب کنیم. عکاسان نامزد دشواری‌های فراوانی برای هیات داوران به وجود آوردند و من از گروه داوری برای بصیرت و دقت عمل شان سپاسگذارم. تعیین عکاسان شالوده همه آن چیزهایی است که جایزه Pictet می‌تواند به آن دست یابد.»
کتاب عکس‌های جایزه Pictet را انتشارات teNeues شامل آثار دوازده عکاس نامزد جایزه منتشر کرده است. همچنین مجموعه آثار این عکاسان از اول آبان تا سوم آذر درگالری «دورتز» به نمایش گذاشته می‌شود و پس از آن در یک تور بین‌المللی از اواخر ۲۰۰۹ تا اوایل ۲۰۱۰ در موزه عکاسی «تسالونیکی»، گالری «امپتی کوارتر» دوبی و دانشگاه تکنولوژی «آیندهوون» به نمایش در می‌آید. سال گذشته رضا دقتی یکی از هجده نامزد جایزه بوده است.