عصر روز چهارشنبه بیستم آبان ماه آیین اختتامیه چهارمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت با معرفی برترین های بخش عکس خبری، سفر، رسانه، انتخابات، موبایل و کاریکاتور وتجلیل از اساتید ورک شاپ ها و داورها و با لاخره معرفی عکاس برتر سال برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری چهارمین جشنواره دوربین.نت در ابتدای این مراسم احسان رافتی دبیر جشنواره از اینکه بار دیگر اهالی دوربین.نت را در کنار یکدیگر می بیند ابراز خوشحالی کرد و در ادامه صحبت هایش با ذکر روند برگزاری جشنواره از تمامی اساتید ورک شاپ ها و داورها سپاسگزاری کرد.

در ادامه این مراسم از آقایان حسین گل محمدی و بهروز مهری دو تن از داوران حاضر در مراسم تقدیر شد.حسین گل محمدی دقایقی را سخنرانی کرد و در گفته هایش دوربین.نت را یکی از جشنواره های هنری بسیار موفق و صمیمانه توصیف کرد و گفت: به رغم اینکه این جشنواره کوچک وساده است اما صمیمیتی در ان به چشم می خورد که نشان دهنده اصالتش است.من به حضور در این جشنواره افتخار می کنم و امیدوارم که همیشه با اصالت باقی بماند.

در بخشی دیگر از این مراسم که در سالن فرهنگسرای هنر برگزاری می شد برگزیده های بخش عکس موبایل معرفی شدند که به ترتیب فائزه تقوا و فرشاد پالیده و سانازحاجی خانی رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

اما تجلیل از (مجتبی تکین) و (نعمت شجاعی) که جشنواره دوربین.نت امسال با گرامیداشت یاد و خاطره این دو عکاس برگزار شد یکی از بخش های این مراسم بود که ابتدا با پخش کلیپی از نعمت شجاعی و سپس نمایش دادن فیلمی از مجتبی تکین و دعوت از خانواده های این دو مرحوم و اعطای نشان یاد بود جشنواره به خانواده این دو عزیز برگزاز شد.

با پخش کلیپ جشنواره مراسم وارد بخش حساس آن یعنی اعطای جوایز به برگزیدگان بخش های مختلف شد.

بر این اساس در نخستین بخش؛ از برگزیدگان مسابقه کاریکاتور با موضوع عکس و عکاسی تقدیر شد که به این ترتیب علی آقایی به عنوان نفر اول و خانم ها هانیه اخوت و مریم محدویان دوم و سوم شدند.

اما نفرات برگزیده بخش رسانه که جوایز انها توسط استاداسماعیل عباسی اهدا شد عبارت بودند از احمد صادقی نفر اول و مهدی حاجی وند، مرتضی رفیع خواه و جواد رزمی به طور مشترک عناوین دوم را کسب کردند.

در ادامه این مراسم اسامی برترین فتوبلاگهای سال اعلام که بر این اساس خانم فاطمه بهبودی نفر اول و آقایان محمد تاجیک و امین نظری حائز رتبه های دوم و سوم شدند.

در بخش سفر که وحید سالمی عهده داراعطای جوایز آن بود؛ علی جورابچی با گرفتن نشان جشنواره نفر اول و به محمد رضا رضانیا توانست همزمان رتبه های دوم و سوم را کسب کند.

در بخش انتخابات مصطفی حقگو و فاطمه خاوه ای با کسب نشان طلای جشنواره نفرات اول شناخته شدند و نرگس امامی، مرتضی رفیع خواه رضا قره چلو و علی جورابچی نفرات سوم شدند. در این بخش کسی حائز رتبه دوم نشد.

در بخش تک عکس خبری مرتضی رفیع خواه و هادی آبیار شایسته تقدیر شناخته شدند و امیر حسامی نژاد نفر اول و مصطفی حقگو و ایمان فرزین دوم و سوم شدند.

اما در آخرین بخش از برنامه اختتامیه چهارمین جشنواره دوربین.نت برترین عکاس سال خبری که با نظر سنجی از ۱۰۰ عکاس شاغل در مطبوعات انتخاب شده بود؛ معرفی شد.

در این بخش رقابت نزدیکی بین حسین فاطمی؛ بهروز و وحید سالمی در جریان بود که بالاخره پس از شمارش تعرفه های نظرسنجی که تا آخرین لحظات برگزاری جشنواره ادامه داشت عکاس برتر سال انتخاب شد. و این فرد کسی نبود جز حسین فاطمی که با کسب بیشترین رای به عنوان عکاس برتر سال انتخاب شد. وی به دلیل مسافرت برای دریافت تندیس ویژه جشنواره در سالن حضور نداشت اما از طریق تلفن برای حاضرین سخنرانی کرد. وی ضمن ابراز تاسف از اینکه تمامی عکس های راه یافته به بخش مسابقه اجازه نمایش پیدا نکرده اند گفت:امیدوارم عکاسان خبری ما در اینده با ارامش بیشتری کار کنند. همچنین علاوه بر حسین فاطمی که به عنوان عکاس برتر سال توانست تندیس ویژه جشنواره را از آن خود کند؛ وحید سالمی و بهروز مهری نیز به عنوان رتبه های دوم و سوم نظر سنجی عکاس سال انتخاب و تندیس طلایی و نقره ای جشنواره را دریافت کردند.



عکس مراسم بخش اول  – بخش دوم