تا به حال در یک گالری نمایشگاه عکس تأتر برگزار نشده بود. کسی نمی دانست استقبال می شود یا نه . به اصرار، دوست خوبم سیا مک زمردی را راضی به بر پایی نما یشگاه عکس تئاتر کردم و در نهایت پذیرفت تا در کافه عکس مجموعه ای از آثار برتر خود از تأتر معاصر ایران را به نمایش گذارد. بحث و گفتگو در خصوص انتخاب آثار بالا گرفت. و در نهایت تصمیم بر آن شد تا مجموعه ای از عکس های نمایش شب هزار و یکم اثر ارزشمند استاد بهرام بیضایی به نمایش در آید. سعی و تلاش و همت سیامک زمردی در بر گزار ی این نمایشگاه بسیار قابل تحسین و ارزشمند بود و با پیگیر ی های مستمر توانست نمایشگاهی در خور و شایسته بر گزار کند و بسیاری از اهل ادب و هنر را به نمایشگاه خود فرا خواند. از نکات جالب این نمایشگاه امضاء عکس ها توسط آقای بیضایی بود که نشان از اهمیت ایشان به عکس و عکاسی است . به هر حال این نمایشگاه با موفقیت هر چه تمام بر گزار شد و فردا آخرین روز بر پایی خود را پشت سر خواهد گذاشت . امانتیجه این شد که ضمن توجه به عکاسی تأتر کلیه عکس ها هم به فروش رفت و این حرکت با بازتاب بسیار گسترده ای مواجه شد. خبر روزنامه ایران رادر این باره بخوانید.

روزنامه ایران – گروه فرهنگ و هنر ـ یک علاقه مند به تئاتر و عکس و شاید بهرام بیضایى، دوازده قطعه عکس از نمایش «شب هزار و یکم» را که سیامک زمردى مطلق به تصویر کشیده است خریدارى کرد.
این خرید هنرى که بطور غیر رسمى صورت گرفته است از آن دسته اتفاقهاى خوب و غیر قابل پیش بینى بود که در حوزه عکس تئاتر ایران انجام گرفته است.
سیامک زمردى که فعالیت عکاسى خود را در حوزه تئاتر در چند سال اخیر متمرکز کرده است. این ۱۲ عکس را از نمایش «شب هزار و یکم» که در پاییز ۸۲ در تالار چهار سو به کارگردانى بهرام بیضایى به روى صحنه بود با امضاى این درام نویس و کارگردان در کافه عکس به نمایش عمومى گذاشته است. کافه عکس در طبقه منهاى یک ساختمان اسکان محل برپایى این نمایشگاه عکس بود اما قبل از پایان زمان برگزارى نمایشگاه که ۲۴ اردیبهشت ماه اعلام شده بود یک آقاى کلکسیونر این آثار را خریدارى کرد.
زمردى در حالى این آثار را به فروش رساند که امروز به عنوان نماینده ۲۱ عکاس تئاتر ایرانى در نمایشگاهى با همین عنوان به پاریس سفر کرد.