علی حسن پور – دانشگاه هنر
عکس ها :آرش عاشوری
عکاسی و اینترنت عنوان نشستی تخصصی بود که توسط سایت سایت عکاسی، به منظور آشنایی دانشجویان با امکانات مناسب اینترنت در دنیای عکاسی و شناسایی سایت های عکاسی ایرانی با همکاری گروه عکاسی دانشگاه هنر در سالن شهید جانبزرگی این دانشگاه درروز دو شنبه یازدهم خرداد برگزار شد.

8311.jpg

مدیر سایت عکاسی، درآغازبه ضرورت استفاده ازاینترنت دردنیای عکاسی اشاره کرد و افزود:
جامعه عکاسی ما، باید با اتکا به آموزش صحیح، خودباوری و تلاش،در کنار آگاهی از عکاسی روز جهان،به معرفی خود در دنیا بپردازد و سایت عکاسی بعنوان اولین سایت تخصصی عکاسی به زبان فارسی آماده همکاری در این زمینه با تک تک عکاسان ایرانی می باشد .

8311a.jpg

علیرضا نیک نژاد ، ضمن معرفی سایت های عکاسی در ایران، سایت عکاسی را اولین سایت تخصصی عکاسی به فارسی زبان معرفی کرد که پس از طی مراحل راه اندازی، با تمام مشکلات و موانع موجود توانسته تعداد مخاطب قابل قبولی را جذب کند و جایگاه مناسبی را در بین سایت های تخصصی به خود اختصاص دهد.

8311b.jpg

وی در معرفی قسمت های مختلف سایت ، وبلاگ را مختص به اخبار واطلاعات روزانه عکاسی ، و خبر را بخشی تخصصی که اخبار تکنیکال عکاسی در آن ارایه می شود، معرفی کرد.
وی بخش عکاسی دیجیتال را مرجعی برای معرفی دوربین های دیجیتال معرفی کرد و قرار گرفتن بیش از یک صد و پنجاه مقاله تخصصی عکاسی دیجیتال را در این بخش به همراه منابع آنها و لینک های تخصصی عکاسی در کنار ستون اصلی سایت، از دیگر امکانات سایت معرفی نمودند.
عکاس، انجمن، آرشیو، گالری، نمایشگاه، بازارچه، مسابقه، کتاب، مجله، تبلیغات، رساله، و اتصال، دیگر بخشهای عکاسی دات را تشکیل می دهند که هر یک از آنها امکانات مناسبی را برای علاقمندان سایت فراهم می کند.
نیک نژاد راه اندازی و مشاوره سایت های تخصصی و وبلاگ های شخصی را از دیگر فعالیتهای سایت بر شمرد و راه اندازی سایتهای :
سایت چهارمین دو سالانه عکس ایران
سایت جایزه عکس کاوه گلستان
سایت مسابقه عکس گفتگو
سایت شرکت نیکو نگرش نماینده محصولات شرکت نیکون در ایران
را از تجربه های موفق سایت عکاسی ذکر نمودند.
در قسمت پایانی این نشست، پس از پاسخ دادن به پرسش های دانشجویان به مقایسه چند دوربین عکاسی دیجیتال با یکدیگر و معرفی سایت های مقایسه دوربین های دیجیتال و شیوه اخذ اطلاعات تکنکیکی و ابزار شناسی تجهیزات عکاسی در اینترنت پرداخت .