اعطای جوایز مسابقه کاوه گلستان و افتتاح نمایشگاه آن، امروز ۱۱ مهرماه، از ساعت ۸-۵ بعدازظهر، با حضور جمع زیادی از عکاسان و علاقمندان عکاسی و کاوه گلستان، در خانه هنرمندان برگزار شد. در بین حاضرین فخری گلستان، هنگامه گلستان، شهیدالاعلم و جیم میوز همکار کاوه نیز حضور داشتند.
این مراسم با نمایش فیلمی درباره کاوه که به همکاری مانی حقیقی، محمد رازدشت و سیف‌اله صمدیان ساخته شده بود آغاز شد. پس از آن مجری برنامه ( پگاه احمدی)، لیلی گلستان، دبیر جشنواره را برای ارائه گزارش جایزه به روی سن دعوت کرد.
لیلی گلستان ضمن بیان چگونگی شکل‌گیری جایزه کاوه گلستان و ارائه آمار مربوطه، از آن به عنوان اولین مسابقه مستقل ایران یاد کرد و دلیل استفاده از طیف‌های مختلف هنری را در گروه داوران اینگونه بیان کرد:”ما می‌خواستیم کسانی در گروه داوری باشند که تجربه کافی و نگاهی باز و گسترده داشته باشند، همچنین جسارت و شهامت در کارشان داشته باشند. و سعی می‌کنیم سال آینده حتما یک منقد هنری، یک نقاش و یا یک مجسمه ساز نیز در گروه داوری حضور داشته باشد.”
ایشان در پایان به تقدیر از کسانی پرداخت که جایزه کاوه را همیاری کرده بودند:”رعنا جوادی و بهمن جلالی به خاطر زحمات شبانه روزیشان، سیما مایل افشار، سیف اله صمدیان، جوانان کانون انفورماتیک ایران، خانه هنرمندان، ابراهیم حقیقی طراح کارت و پوستر جایزه، سیمین اکرامی و سیاوش سلیمی طراح و سازندگان مجسمه وجایزه، خانم قاضی ن‍‍ژاد، علیرضا نیک نژاد طراح سایت کاوه گلستان، نشر دیگر و آقای مرادنیا معاونت فرهنگی هنری وزارت ارشاد.”
پس از سخنان لیلی گلستان با دعوت از احمد عالی، بهمن جلالی، رعنا جوادی، جعفر پناهی، محمود کلاری،جیم میوز، برای اهداء جوایز، اسامی نفرات برتر اعلام شد.

golestanaward-pix.jpg

برگزیدگان جایزه کاوه گلستان
امید صالحی – حسن سربخشیان – مجید سعیدی
در کنار هنگامه گلستان – لیلی گلستان
عکس : علی خلیق

در بخش اول: جاوید تفضلی، نیوشا توکلیان، مهدی قاسمی، رضا معطریان، عباس کوثری و جواد منتظری
بخش گزارش مستند و استعداد جوان: امید صالحی
بخش گزارش خبری: مجید سعیدی
بخش تک عکس: حسن سربخشیان
در پایان جلسه حضار به سالن پذیرایی و بازدید از نمایشگاه دعوت شدند.

حسن سربخشیان: ” مهمترین جایزه‌ای که در زندگی‌ام گرفته‌ام”
امید صالحی:” خوشحالم که عکس‌های دوستان شرکت کننده تا این حد قوی بود”
عباس کوثری:”علاوه بر تشکر از خانواده کاوه گلستان، امیدوارم سال‌های بعد فقط کارهای جدید ببینیم و گروه داوری هم به صورت گردشی باشد و تنوع افکار داشته باشد. واقعا جای چنین جایزه‌ای در عکاسی ما خالی بود”
نیوشا توکلیان:”این جایزه برای من خیلی مهم است، وخیلی خوشحالم .امیدوارم روح کاوه گلستان هم شاد بشه وقتی می‌شنود من این جایزه را گرفته‌ام”
مجید سعیدی:”از لحاظ حرفه‌ای تا بحال چنین نمایشگاهی در ایران ندیده بودم. این جایزه متعلق به همه عکاسانی‌ است که به خاطر کاوه شرکت کرده بودند، نه به خاطر جایزه‌اش.”
جواد منتظری:”خوشحالم جایی تقدیر شده‌ام که نام کاوه را دارد.”
شهیدالاعلم:”عکس‌ها عالی است.”
هنگامه گلستان:عکس‌های نمایشگاه عالی است، مثل خود کاوه”
لیلی گلستان:”از همه چیز راضی‌ام، امیدوارم کاوه هم راضی باشد.”