این نمایشگاه متفاوت که از روز شنبه ۳ اردیبهشت در گالری راه ابریشم افتتاح می شود، با به نمایش گذاشتن عکس های مهرانه آتشی و اسعد نقشبندی به همراه ابزار و اسباب زورخانه و نمایش فیلم گود مقدس به کارگردانی هژیر داریوش نگاهی هنرمندانه دارد به زورخانه در ایران.
فیلم گود مقدس در سال ۱۳۴۳ به نویسندگی و کارگردانی هژیر داریوش مستند ساز صاحب نام ایرانی ساخته شد به جرأت می توان گفت که این مستند شاخص ترین فیلم درباره زورخانه در ایران است که با صدای بهمن فرسی، فیلمبرداری مازیار پرتو و موسیقی لوریس چکناواریان به صورت ۳۵ میلیمتری به مدت ۱۶ دقیقه تهیه شده است. این فیلم در زمان خود در بسیاری از جشنواره های خارجی مورد توجه و تقدیر قرار گرفت و یک بار در سال ۱۳۷۸در برنامه های فیلمخانه ملی ایران به نمایش در آمد.” گود مقدس” ظرافت های ورزش باستانی را بیان می کند. زورخانه که جایی مقدس نامیده می شود، نه تنها برای پرورش بدن و زورمندکردن تن است، بلکه در گذشته ای دور جایگاه پرورش روح و آماده ساختن جوانان برای حراست از میهن بوده است.

Zourkhaneh1.jpg عکس : اسعد نقشبندی

عکس های اسعد نقشبندی بخشی از پروژه خسرو مختاری برای انتشار کتابی درباره زورخانه است و از دیگر نکات قابل توجه این نمایشگاه حضور عکس های مهرانه آتشی است. باید توجه داشتم که بنا بر یک رسم دیرینه حضور زن در زورخانه و از آن مهمتر گود زورخانه پذیرفته نیست . حال مهرانه آتشی چگونه توانسته از زورخانه عکاسی کند آن هم با تاکید بر حضور خود به واسطه یک آینه در کادر تصویر حکایتی است شنیدنی .

Zourkhaneh2.jpg عکس: مهرانه آتشی
ساعت بازدید در روز افتتاح : ۵ تا ۳۰/۸ ساعت بازدید: شنبه تا چهارشنبه ۱۱ تا ۱۹ پنج شنبه ۱۶ تا ۱۹ نمایشگاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.