نشریه نیویورک تایمز از تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته عکاسی جهت شرکت در مسابقه عکاسی که از سوی این نشریه برگزار میشود دعوت به عمل آورده است. هدف از برگزاری این مسابقه شناسایی افراد مستعد و خلاق در این شاخه هنری است.
مسابقه عکاسی مجله نیویورک تایمز تنها یک برنده خواهد داشت و مبلغ ۱۰۰۰$ به عنوان جایزه در نظر گرفته شده است و آثار منتخب وی در نشریه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۵ چاپ می شود. علاوه بر آن از دو شرکت کننده منتخب دیگر نیز تقدیر به عمل آمده و آثار آنها نیز در سایت نشریه نیویورک تایمز منتشر خواهد شد.
عکسها با موضوع زندگی روزمره بوده و آثار ارسالی باید شرا یط زیر را دارا باشند:
۱-عکسها در طول یک سال گذشته گرفته شده باشند
۲-قبلا ارائه نشده باشند.
۳-تعداد عکسها حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ قطعه به صورت رنگی یا سیاه و سفید باشند.
۴-توضیح(caption ) و درج تاریخ برای هر عکس الزامیست.
۵-مهلت ارسال آثار حداکثر تا تاریخ ۱۵ جون ۲۰۰۵ برابر با ۲۵ خرداد است.
و در مورد خصوصیات فنی عکسها:
۱- عکسها به صورت چاپ اسلاید رنگی و یا تصاویر دیجیتالی بر روی CD پذیرفته می شود. ابعاد عکسهای چاپی باید حداکثر ۱۴x 11 اینچ ( ۵/۳۵×۲۸ سانتیمتر ) و کیفیت عکسهای دیجیتالی حداقل dpi300 و با فرمت JPEG یا TIFF باشد.
۲- تمام آثار باید دارای نام و شماره تماس صاحب اثر باشند. برای آثار چاپی و اسلایدها درج این اطلاعات بر روی هر یک از آثار الزامی است. این اطلاعات برای آثار ارسالی روی CD می بایست هم بر روی CD و هم قاب CD نوشته شود.
۳- اطلاعات لازم برای آثار ارسالی روی CD شامل نام صاحب اثر.تاریخ و توضیح هر عکس برای هر فایل به صورت جداگانه و به صورت زیر باشد.
Name_01.tiff Name_02.tiff
۴- عودت آثار تنها در صورت ارسال پاکت تمبر خورده با آدرس و مشخصات پستی مندرج در روی آن به همراه آثار ممکن است.
شرکت کنندگان باید آثار خود را به آدرس زیر ارسال نمایند.
Photo Contest 2005
The New York Times Magazine
۲۲۹ West 43rd Street. 8th Floor
New York . NY10036