نمایشگاه عکس «یاد باد آن روزگاران» به مناسبت روز ملی مقاومت _ ایثار و پیروزی و گرامی‌ داشت سالروز فتح خرمشهر به همت اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران و انجمن‌های عکاسان دفاع مقدس و انقلاب و انجمن عکاسان بحران (ایکپا) برگزار می‌شود.

مجتبی آقایی سرپرست اداره کل تبلیغات ضمن بیان مطلب فوق افزود: این نمایشگاه روز دوشنبه ۲ خرداد ساعت ۱۷ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، مدیران فرهنگی، عکاسان و نمایندگان رسانه‌های خبری افتتاح و به مدت ۸ روز در مجتمع فرهنگی _ هنری اسوه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه قریب به ۷۰ قطعه عکس از عکاسان حاضر در عملیات بیت‌المقدس (فتح خرمشهر) به نمایش عموم گذاشته می‌شود.
وی گفت: همزمان با افتتاح این نمایشگاه از عکاسان نمایشگاه و شهدا، جانبازان و مفقود‌الاثر‌های جامعه عکاسی قدردانی و تجلیل می‌شود.
آقایی در ادامه اشاره کرد: این نمایشگاه همزمان در تهران و خرمشهر برگزار می‌شود و از برنامه‌های جنبی آن یک سفر در روزه است که طی آن اعضای انجمن عکاسان بحران به خرمشهر سفر می‌کنند.
مدیرکل دفترتبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه «یاد باد آن روزگاران» را اینگونه تشریح کرد: روز ۴ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۹ سمینار یک روزه عکاسی جنگ با حضور سعید صادقی، حسن سریخشیان، محمد فرنود، امیر علی جوادیان و حسین حیدری برگزار می‌شود و این عکاسان سخنرانی‌هایی با موضوعات احساس عکاسان در جنگ، کارکرد، عکاسی و نقش عکاس، نقش عکاسی جنگ در رسانه‌ها، جامعه‌شناسی عکاسی جنگ و مطبوعات و عکاسان جنگ خواهند داشت.
وی افزود: در پایان نمایشگاه کلیه عکس‌های نمایشگاه تهران به موزه شهدای بنیادشهید اهدا می‌شود. همچنین روز سوم خرداد در مراسمی که در تالار وحدت برگزار می‌شود از ۳ نفر از عکاسانی که در این نمایشگاه آثارشان به نمایش درآمده از سوی ریاست جمهور نیز لوح تقدیر دریافت می‌کنند.
گفتنی است: نمایشگاه عکس «یاد باد آن روزگاران» کار مشترکی از اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، مؤسسه روایت فتح، انجمن عکاسان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و انجمن عکاسان بحران (ایکپا) و با همکاری شرکت قطارهای مسافربری رجا برگزار می‌شود.