روزنامه ایران– این روزها سیف الله صمدیان در دفتر مجله تصویر سخت مشغول تدارکات برگزارى جشنواره تصویر سال و تصویر هنرمند است.
این عکاس و مستندساز تابستان هر سال با دعوت از عکاسان، جشن بزرگ تصویر ایران را در خانه هنرمندان به مدت دو هفته برگزار مى کند. او از سال گذشته جشنواره فیلم تصویر هنرمند را در کنار برپایى نمایشگاه عکس بنا نهاد. جشنواره اى که در آن فیلم هایى از زندگى و آثار هنرمندان به نمایش در مى آید.
تا همین چند روز گذشته بیش از ۳۵۰ هنرمند در رشته هاى عکس، فیلم، گرافیک و کاریکاتور آثارشان را براى شرکت در این جشن ارسال کردند. در این میان گویا عکاسان گوى سبقت را از فیلمسازان و گرافیست ها ربودند.
۲۶۰ عکاس که آثارشان را در یک سال گذشته به ثبت رسانده اند تصویر سال را براى نمایش آثارشان انتخاب کردند. صمدیان با بى نظیر توصیف کردن کیفیت و کمیت این آثار مى گوید: عکاسان در بخش انتخابات ریاست جمهورى و جشن راهیابى تیم فوتبال به جام جهانى ۲۰۰۶ آلمان با بهره گیرى از امکانات دوربین دیجیتال یک انقلاب در عکاسى ایران را آغاز کردند.
با توجه به کیفیت بالاى آثار و حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم در این رویدادها صمدیان قصد دارد علاوه بر چاپ این آثار در تصویر سال ۸۴-۸۳ در صورت جذب حامیان مالى و در نظر گرفتن حقوق مادى معنوى عکاسان کتاب نفیسى با چاپ حرفه اى از این دو رویداد منتشر کند.
این عکاس ۵۲ ساله عکس هاى ثبت شده از این دو رویداد را آیینه تمام نمایى از جامعه امروز ایران و حضور تعیین کننده و چشمگیر مردم بویژه جوانان ایرانى در صحنه اجتماع و زندگى توصیف مى کند.
سومین نمایشگاه بزرگ عکس تصویر سال و دومین جشنواره فیلم تصویر هنرمند از ۱ تا ۱۴ مردادماه دردو تالار اصلى و گالرى هاى خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.
گویا سیف الله صمدیان قصد دارد سه شنبه ۲۷ خردادماه در نشست مطبوعاتى برنامه هاى این جشن بزرگ تصویر هنرمند را تشریح کند.