کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور تجلیل از مقام شامخ عکاسان جانباز شرکت کننده در دومین جشنواره عکسهای دریایی ایران و به پاس زحمات این عزیزان در جهت ثبت موضوعات دریایی و همچنین بمناسبت تقارن ایام برگزاری جشنواره با هفته بسیج از این هنرمندان گرامی بشرح زیر تقدیر می نماید.

۱- جناب آقای مهدی جعفری
ایشان عکاسی را بصورت غیرحرفه ای از سال ۱۳۶۴ و بصورت حرفه ای درخبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۷۰ شروع نمودند و پس از حضور متوالی در جبهه های حق بر علیه باطل و شرکت در عملیاتهای مختلف پس از چندین بار مجروحیت در منطقه شلمچه و فاو شیمیایی شدند.
آقای مهدی جعفری جزو شرکت کنندگان اولین و دومین جشنواره عکسهای دریایی ایران نیز می باشند.

۲- جناب آقای محمود ظهیرالدینی
ایشان عکاسی را همزمان باجنگ از سال ۱۳۶۲ در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شروع نمودند و پس از حضور متوالی در جبهه های حق بر علیه باطل و شرکت در عملیاتهای مختلف در سال ۱۳۶۰ ، عملیات کربلای پنج شیمیایی شدند .
آقای محمود ظهیرالدینی جزو شرکت کنندگان اولین جشنواره عکس های دریایی ایران نیز می باشند که متاسفانه، بدلیل بیماری نتوانستند در دومین جشنواره شرکت نمایند.

۳- جناب آقای کوروش سید ابوطالب امام
بخاطر چندین دهه تلاش پیگیر و مستمر در زمینه عکاسی در تمامی شرایط زمانی و حالات جسمانی از زمان جنگ تا هم اکنون ، که بر روی ویلچر عکاسی می کنند.
گرد آورنده و مؤلف دو جلد کتاب رویشی در سپیده ۱ و ۲ و همچنین کتاب تهران ، دیروز امروز که در مراحل نهایی خود قرار دارد.
آقای سید ابوطالب امام جزو شرکت کنندگان دومین جشنواره عکسهای دریایی ایران نیز می باشند.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به پاسداشت عکاسان تلاشگر در عرصه کشتی ، بندر و دریا ، و بمناسبت روز نیروی دریایی از دو نفر عکاس هنرمندی که در این زمینه فعالیت می نمایند و عمری را در به تصویر کشیدن موضوعات دریایی سپری کرده اند بشرح زیر تقدیر و تشکر می نماید.

۴- جناب آقای منوچهر یگانه دوست
ایشان عکاسی را از سال ۱۳۳۳ در استودیو اسپرت فیلم خیابان جمهوری ( نادری سابق ) شروع نمودند. سپس فعالیت خود را در زمینه عکاسی خبری از سال ۱۳۶۴ با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ادامه داد و در سال ۱۳۶۷ به سازمان بنادر و کشتیرانی منتقل گردیده و تا پایان خدمت خود دراین سازمان فعالیت نمود.
آقای منوچهر یگانه دوست طی یک عمر تلاش صادقانه در زمینه عکاسی ، در به تصویر کشیدن تمامی بنادر ، کشتی ها و سواحل دریایی ایران از زمین ، آسمان و دریا از مرز حلبچه تا چابهار – از کرانه های ارس تا بندر گرگان توانسته است گام مؤثری را بردارد. وی در حال حاضر بازنشسته سازمان بنادر و کشتیرانی می باشد.

۵- مجید بیات
از عکاسان تلاشگر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مسن ترین و جوانترین عکاس شرکت کننده در دومین جشنواره عکسهای دریایی ایران

۱-غلامحسین ملک عراقی
مسن ترین عکاس شرکت کننده متولد ۱۳۱۴ با هفتاد سال سن

۲- سینا سخا
جوانترین عکاس شرکت کننده متولد ۱۳۷۳ با یازده سال سن