انعکاس آسمان هستی در دریای آرام و زلال ، پیام رسان عظمت خدا وندیست در یک قاب ، و از سوی دیگر جوش و خروش قطرات آب همچون رقص ماهیان و تلاش انسانها جلوه ای دیگر از زیبایی و چهره ای دیگر از زندگی است .
….. و نگاه عکاسانه حاصل از تفکر و شناخت عمیق بهترین نگاه برای انتخاب بهترین قاب و قطعی ترین لحظه برای بیان راز نهفته دردل زیبای طبیعت و گویا ترین زبان برای بیان والاترین ارتباطهاست .
هیات داوران دومین جشنواره عکسهای دریایی ایران ضمن تشکر و سپاس از برنامه ریزی و زحمات بیدریغ برگزار کنندگان گرامی و تلاش مجدا نه دبیر محترم جشنواره برای برپایی شایسته این حرکت ، از همراهی و مشارکت قابل تحسین عکاسان هنرمند شرکت کننده در این جشنواره قدر دانی نموده وبرخود لازم می داندتا به نکات ذیل اشاره نماید:

الف – در سیاست اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره مقرر گردیده بود حداکثر ۱۰۰عکس برای نمایشگاه انتخاب شود که به دلیل حجم بالای آثار رسیده هماهنگی گردید تا در هر بخش حد اکثر ۳۲ قطعه عکس و در مجموع حدود ۱۵۰ قطعه عکس انتخاب گردد.

ب – در بسیاری از آثار ارسالی اصول زیبایی شناسی و ترکیب بندی در سطح قابل قبولی رعایت گردیده ولی محدودیت ذکر شده باعث گردید تا بسیاری از عکسهای مناسب انتخاب نگردند و این عدم انتخاب به معنای غیر قابل قبول بودن آنها نیست .

ج – سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با همتی بلند اقدام به برگزاری این جشنواره نموده و در این مسیر زحمات زیادی را متقبل گردیده که امید است با برنامه ریزی دقیق و پیگیری مستمر، این جشنواره را به جشنواره ای ایده ال و بین المللی نزدیکتر نماید .

د- امید است در جشنواره های آتی همراهی و همگامی سازمانها و ارگانهای دریایی که باعث رشد کمی و کیفی چنین حرکتهایی خواهد بود را شاهد باشیم .

ه- تعدادی از آثار ارسالی با بخشهای جشنواره غیر مرتبط بودند که علیرغم کیفیت مناسب به دلیل عدم تناسب با موضوع در بخش مورد نظر از گردونه رقابت خارج گردیدند.

و- امید است در جشنواره های آتی شاهد آثاری باشیم که با مطالعه ای جدی و شناختی دقیق از دریا و موضوعات متنوع پیرامون آن تهیه و ارسال شده باشد .

ز- تعدادی از آثار در نحوه ارا ئه ، فاقد کیفیت مناسب چاپ ، پرینت و ابعاد بودند که در مقایسه با دیگر آثار حذف گردیدند.جادارد هنرمندان محترم در عرضه و ارا ئه آثار خود دقت لازم را بکار گیرند.

ح- در برخی از بخشها از جمله بخش طبیعت شاهد آثار زیاد ، متنوع و جذاب و در برخی دیگر از بخش ها از جمله بخش کشتی و دریا شاهد آثاری کم بودیم که توجه عکاسان هنرمند و برگزارکنندگان محترم را جهت توجه به اینگونه موضوعات و هموارسازی مسیر جهت ایجاد امکان برای عکاسی از موضوعات یادشده جلب می نماییم.

ط – تعداد آثار راه یافته به نمایشگاه از میان مجموع ۳۸۱۹ قطعه عکس ارسالی از ۶۷۴ عکاس بدین شرح است :
۱- بخش انسان و دریا:۳۰ قطعه عکس از میان ۱۱۸۴ قطعه عکس ارسالی
۲- بخش کشتی و دریا:۲۳ قطعه عکس از میان ۴۱۲ قطعه عکس ارسالی
۳- بخش بندر و دریا:۲۰ قطعه عکس از میان ۲۷۲ قطعه عکس ارسالی
۴- بخش طبیعت، محیط زیست و دریا:۳۲ قطعه عکس از میان ۸۴۱ قطعه عکس ارسالی
۵- بخش صنعت و دریا:۲۳ قطعه عکس از میان ۲۹۲ قطعه عکس ارسالی
۶- بخش آزاد (در حوزه های مرتبط با دریا):۲۳ قطعه عکس از میان ۸۱۸ قطعه عکس ارسالی

هیات داوران ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای کلیه عزیزان شرکت کننده و برگزار کننده جشنواره، آثار برگزیده در بخشهای مختلف را به شرح ذیل اعلام می نماید.

هیات داوران دومین جشنواره عکسهای دریایی ایران: محمد اسلامی راد / فرهاد سلیمانی / سعید صادقی / فرهاد فخریان / سید عباس میرهاشمی