hasan gharib.jpg

همزمان با افتتاح نمایشگاه دومین جایزه کاوه گلستان در شیراز مراسم گرامیداشت یاد و خاطره عکاسان و خبرنگاران فاجعه سقوط هواپیما در محل نمایشگاه برگزار شد. همچنین با توجه به راهیابی تمامی آثار حسن قریب عکاس خبرگزاری ایسنا به این نمایشگاه یادبودی از وی در محل نمایشگاه تدارک دیده شد که موجب توجه و تأثر بازدید کنندگان از مرگ این عکاس موفق خبری شد. آثار راه یافته حسن قریب به نمایشگاه دومین جایزه عکاسی مطبوعاتی کاوه گلستان نشان از نگاه موفق وی در ثبت وقایع خبری داشت که با وقوع این فاجعه دلخراش جامعه عکاسان خبری کشور یکی از استعدادهای درخشان سالهای آتی را در غم و اندوهی بی پایان به خاک سپرد. باشد تا یاد و خاطره وی همیشه زنده و جاودان باشد.

در همین زمینه خبرگزاری ایسنا اعلام کرد:
سرویس عکس و گروه فرهنگی – هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر آن بودند تا در ایام سالروز تاسیس این خبرگزاری و روز دانشجو، همه‌ساله نمایشگاه و مسابقه ی عکسی را از حاصل فعالیت هم‌کاران عکاس-خبری- برگزار کنند. اما باورمان نمی‌شد که برادر عزیزمان، محمدحسن قریب، از این جمع پر بکشد و ما را بر آن دارد که این برنامه را به پاسداشت فعالیت‌های برجسته و صادقانه‌اش، به نام او مزین کنیم.
خبرهای تکمیلی درباره ی نحوه ی برگزاری و بخش‌های مختلف این رویداد، متعاقبا از سوی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام خواهد شد.