از زمان راه اندازی اولین وبلاگ در سایت عکاسی یک سال و نیم می گذرد، در این مدت سعی و تلاش بسیاری نمودیم تا بتوانیم با راه اندازی ساده و سریع این رسانه شخصی و موثر، برای عکاسان و علاقه مندان عکاسی به گسترش و تولید محتوای تخصصی عکاسی کمک کنیم. بر این باور بوده و هستیم که در جامعه بزرگ عکاسی ایران، هستند بسیاری از عکاسان فعال که توان نوشتند دارند و می توانند یک وبلاگ بروز و فعال داشته باشند و یا هستند بسیاری از عکاسانی که روزانه حجم قابل ملاحظه ای عکس تولید می کنند. اما متاسفانه تجربه ای که در طول یک و نیم سال گذشته داشتیم غیر از این بود.
یک بار در مطلبی با عنوان کارکرد های وبلاگ و فتوبلاگ در جامعه عکاسی ایران نگاهی داشتیم به وضعیت وبلاگ ها و فتوبلاگ های عکاسی که در زمان انتشار بسیار مورد توجه رسانه های مختلف قرار گرفت ولی هیچ باز تاب عملی در خود وبلاگ ها و فتوبلاگ های عکاسی نداشت.
سایت عکاسی با ارج نهادن به زحمات تمامی عکاسانی که با جدیت به تولید محتوا و عکس در وبلاگ و فتوبلاگ خود می پردازند اعلام می کند که از این پس از میزبانی وبلاگ و فتوبلاگ غیرفعال و غیرعکاسی در سایت عکاسی معذور است.
همچنین برای واگذاری وبلاگ و فتوبلاگ جدید مقرراتی از سوی سایت تهیه شده که فعال و بروز بودن و پرداختن به مباحث عکاسی از اهم آن است.