خبرگزاری مهر – برگزاری جشنواره عکس مطبوعات و رایزنی و تعامل با نیروی انتظامی در صدد بهبود وضعیت عکاسان مطبوعات، از برنامه های انجمن صنفی عکاسان مطبوعات در سال جدید به شمار می رود .
” محمود عبدالحسینی ” رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات، با اعلام این مطلب درتوضیح برنامه های انجمن صنفی عکاسان مطبوعات درسال جدید گفت : دیدار از خانواده قربانیان سانحه هوایی سی – ۱۳۰ نیز یکی دیگر از کارهایی بود که درسال ۸۵ انجام دادیم . دراین خصوص به سراغ خانواده ” علیرضا برادران “، ” رسول کاظم نژاد” و” کربلایی احمد ” رفتیم و با دلجویی از بازماندگان آنها سعی کردیم درکمال اخلاص ، آن چه درتوان داریم را برای آنها انجام دهیم که آموزش عکاسی به فرزندان آنها یکی از این فعالیت ها به شمار می رود . از آن جایی که سال جدید سال پیامبر اکرم نام گذاری شده است به خانواده این عکاسان لوح حضرت ” محمد” ص اهدا کرده ایم .
رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات به جشنواره عکس مطبوعات درفصل تابستان اشاره کرد و افزود : این جشنواره قراراست درتیریا مردادماه سال جاری برگزار شود که درحال حاضر مشغول آماده سازی و فراهم کردن مقدمات آن هستیم . همچنین برقرارکردن پاره ای ازامکانات برای رفاه حال عکاسان مطبوعات و فراهم کردن مسائلی از قبیل بیمه و… ازدیگر فعالیت های انجمن صنفی عکاسان مطبوعات درسال جدید است .
” محمود عبدالحسینی ” درپاسخ به این پرسش خبرنگارتجسمی ” مهر” که درسال جدید انجمن صنفی عکاسان مطبوعات چه رویه ای برای بهبود وضعیت عکاسان این حیطه در نظر خواهد گرفت، نیز تصریح کرد : درطی دیدارهایی که با سردار” طلایی ” و ” مختارپور ” معاونت امور مطبوعاتی انجام داده ایم، تعدادی از کارت های خبرنگاری بین عکاسان مطبوعات به عنوان یک شناسه قانونی توزیع می شود. همینطور با رایزنی های متعدد با مسئولان مطبوعات، انجمن صنفی مطبوعات تصمیم به مرتفع کردن سایر مشکلات عکاسان خبری گرفته است . نیروی انتظامی نیز به توزیع کاورهای مخصوص بین عکاسان مطبوعات می پردازد و قراراست کارت های خاصی نیز تهیه کند.