احمد جلالى فراهانى – روزنامه ایران: نوشتن درباره بهمن جلالى خیلى ها را به کلاسهاى عکاسى اش مى برد؛ کلاسهایى که در آن جلالى با تمام توش و تونش از عکس مى گفت و اهمیت عکاسى . از بهمن جلالى پیش ازآ نکه با او آشنا شویم، تنها چند کتاب عکس دیده بودیم که در میانشان «خرمشهر» و «روزهاى خون، روزهاى آتش» اش غوغایى بود و این آخرى را با مرحوم کریم امامى در خرداد سال ۱۳۵۷ به چاپ رسانده بود و چه کتابى . در میان عکس ها عکسى هست از انقلابیونى که عکس امام ( ره ) را در دست دارند و زیر تابلویى ایستاده اند که در میانش نوشته شده : « قبل از رسیدن به پل مسیر خود را انتخاب نمایید.» این عکس گویاى همه چیز هست. هشدارى بوده بجا و با چشم انداز آینده. تصویرامام (ره ) در بالاى عکس هشدار عکاس است به آیندگان. این عکس که به ظاهر خبرى و ساده است اما دنیایى سخن در دل خود نهفته دارد و از تکنیکى فوق العاده قوى برخوردار؛ همانند یک اثر گرافیکى در نگاه نخست و بدون تعلل، پیام اش را منتقل مى کند. انقلابى رخ داده (پل) و لازم است با توجه به آنى که رهبرى انقلاب را در دست گرفته (خمینى) تصمیم گیرى کرد (تابلوى انتخاب مسیر) استفاده توأمان از «متن» و تکنیک «عکس در عکس» در این تصویر، آن را به نمونه اى بى نظیر براى انتقال نتایج انقلاب ۱۳۵۷ ایران مبدل ساخته است. [ادامه ]