ایسنا– اسامی گروه‌های داوری رشته‌های هفت‌گانه‌ی دهمین نمایشگاه دوسالانه‌ی عکس ایران مشخص شدند. ۲۷ عکاس در گروه‌هایی سه تا پنج نفره، به صورت جداگانه، آثار شرکت‌کننده در نمایشگاه دهمین دوسالانه‌ی عکس ایران را انتخاب و داوری می‌کنند.
این دور از دوسالانه در رشته‌ها‌ی، مستند – اجتماعی، ‌مطبوعاتی و خبری،‌ خلاق،‌ صنعتی و تبلیغاتی، طبیعت و منظره‌نگاری، معماری، پرتره تعریف شده است.
برگزارکنندگان این اقدام را که به نوعی در روند برپایی نمایشگاه‌های دوسالانه‌ی عکس ایران کم سابقه محسوب می‌شود، حرکتی در جهت تخصصی‌تر کردن قضاوت‌ها می‌دانند.
مجتبی آقایی دبیر دور جاری دوسالانه‌ی عکس ایران، به ایسنا گفت که داوران نمی‌توانند در بخش مسابقه شرکت کنند، اما ستاد برگزاری از آثار داوران، ‌نمایشگاهی مستقل تشکیل می‌دهد تا آنان نیز بتوانند آثار جدید خود را ارایه کنند.
بنا بر این گزارش در بخش مستند – اجتماعی، محمد غفوری، محمد اسلامی‌راد، امید صالحی، علیرضا کریمی صارمی و سیدعباس میرهاشمی، داوری آثار رسیده را برعهده دارند.
در رشته‌ی مطبوعاتی و خبری، آلفرد یعقوب‌زاده، محمد فرنود،‌ سیف‌اله صمدیان، ‌محسن شاندیز و حسن سربخشیان و در بخش عکاسی خلاق نیز، کوروش ادیم، افشین شاهرودی و فرهاد فخریان، آثار رسیده را داوری خواهند کرد.
ابراهیم خادم بیات، فرهود حقی، سعید بهروزی داوران بخش صنعتی و تبلیغاتی و فرزاد هاشمی، ‌افشین بختیار، امیرعلی جوادیان، ابراهیم صافی و ‌نادر دایی، داوران بخش طبیعت و منظره‌نگاری هستند.
در شاخه‌ی عکاسی معماری نیز‌ بیژن بنی‌احمد‏، سعید محمودی ازناوه و مسعود زنده‌روح ‌کرمانی، به قضاوت درباره‌ی آثار می‌پردازند.
فخر‌الدین فخر‌الدینی، مریم زندی و مهرداد دفتری هم پرتره‌های دوسالانه‌ی دهم را انتخاب و داوری می‌کنند.

توضِح: در خبر خبرگزاری ایسنا یکی از داوران بخش پرتره، مسعود زنده روح کرمانی معرفی شده است که دبیر دو سالانه طی تماسی، با تصحیح خبر، مهرداد دفتری را به عنوان یکی از داوران این بخش معرفی کرد.