ایسنا – دبیر دهمین دوسالانه عکس ایران، جزییات شرایط ارسال آثار و‎ ‎شرکت در نمایشگاه دهم را اعلام کرد. ‎
مجتبی آقایی با اشاره ‏به‌ این‌که آخرین مهلت دریافت‎ ‎آثار چهارشنبه ۱۸ مردادماه سال جاری است؛ گفت: نتایج ‏داوری هم یک ماه ‏بعد به شرکت‎ ‎کنندگان اعلام می‌شود‎.
او با بیان اینکه نمایشگاه دور دهم دوسالانه عکس‎ ‎ایران، آذرماه سال جاری به ‌مدت دوماه، در گالری‌های ‏‏مجموعه صبا وابسته‌ به‏‎ ‎فرهنگستان هنر برپا خواهد شد، در عین حال عنوان کرد که تایید تاریخ دقیق و ‏قطعی‎ ‎‎زمان برپایی نمایشگاه دوسالانه هنوز از سوی این مجموعه، اعلام نشده است‎.
به گفته آقایی آثار برتر، یک‌ماه پس از گشایش‎ ‎نمایشگاه معرفی می‌شوند؛ او اتخاذ این شیوه را فرصتی ‏مناسب ‏برای بحث و گفت‌وگو‎ ‎درباره آثار و نیز آثار برگزیده این دور از نمایشگاه دانست‎.
وی توضیح داد: هر عکاس می‌تواند حداکثر در دو بخش‎ ‎از بخش‌های هفت‌گانه نمایشگاه شرکت کند، اما در ‏هر بخش ‏مجاز نیست که بیش از چهار‎ ‎اثر تک عکس و یک مجموعه – حداکثر پنج تایی – و در مجموع نه ‏عکس، در هر بخش – ‏حداکثر‎ ۱۸ ‎اثر – ارسال کند؛ عکس‌ها می‌تواند به‌صورت رنگی یا سیاه و سفید، آنالوگ ‏یا‎ ‎دیجیتال، با اندازه ضلع ‏کوچک – دست کم – ۲۴ و حداکثر ۵۰ سانتیمتر، باشد‎.
او اضافه کرد:‌ در هر بخش‌ از بخش‌های هفت‌گانه‎ ‎نمایشگاه، پنج عکاس – مجموعا ۳۵ عکاس- برگزیده ‏می‌شوند و ‏به هر عکاس برگزیده در‏‎ ‎گروه تک‌عکس، لوح افتخار، پنج سکه بهار آزادی و یادمان دوسالانه ‏عکس ایران و به‎ ‎‎هر عکاس برتر در گروه مجموعه عکس، لوح افتخار، هفت سکه‌ بهار آزادی و یادمان‎ ‎دوسالانه عکس ایران اعطا ‏می‌شود. ‎
به گفته‌ دبیر دوسالانه عکس ایران، برای تشویق و‏‎ ‎حمایت از عکاسان، به هر اثر پذیرفته شده در ‏نمایشگاه، مبلغ ‏پانصد هزار ریال و به‎ ‎همه‌ عکاسانی که آثارشان برای نمایشگاه پذیرفته شده است، ‏کتاب نمایشگاه اهدا‎ ‎می‌شود‎. ‎
آقایی همچنین اعلام کرد که از سوی موز‌ه‌ی هنرهای‎ ‎معاصر تهران، جایزه‌ ویژه‌ای به دو عکاس برتر اعطا ‏‏می‌شود و انتخاب این آثار‎ ‎برعهده نمایندگان گروه‌های هفت‌گانه داوری خواهد بود‎.