875411-50-28_n.jpg

فلیپه بوربون” ولیعهد اسپانیا با ستایش از “رضا دقتی” خبرنگار عکاس ایرانی، بخاطر تلاشهای او و همکارانش، جایزه بین‌المللی”پرینسیپه آستوریاس” را در رشته “ارتباطات و انسانیت” به موسسه “نشنال جئوگرافی” اعطا کرد.
به گزارش ایرنا، این جایزه جمعه شب با حضور “صوفیا” ملکه اسپانیا، ولیعهد و “لتیسیا اورتیس” همسرش در شهر “اوبیدو” مرکز ایالت “آستوریاس” در شمال این کشور اروپایی به “جان فاهی” ‪ John Fahey‬رییس موسسه نشنال جئوگرافی داده شد.
این جایزه که معتبرترین جایزه سالانه بین‌المللی اسپانیا است، شامل مبلغ ‪ ۵۰‬هزار یورو وجه نقد، یک مجسمه طراحی شده توسط “خوان میرو” هنرمند معروف اسپانیا و دیپلم افتخار است.
ولیعهد اسپانیا ساعاتی پیش از آن در مراسمی دیگر به “رضا دقتی” یک جایزه ویژه اهدا کرده بود.
رضا بخاطر تلاش‌های انساندوستانه‌اش، سال گذشته نیز “مدال ملی لیاقت” را که مهمترین نشان مدنی فرانسه به شمار می‌رود، در پاریس دریافت کرده بود.
او به همراه رییس موسسه نشنال جئوگرافی در یک کنفرانس خبری در شهر اوبیدو به مناسبت دریافت جایزه بین‌المللی “پرینسیپه آستوریاس” شرکت کرد و در جریان این مراسم گفت که هدفش خدمت به بشریت است و در آثارش تلاش می‌کند “انسانیت، عاطفه و روابط بین افراد را کشف کند”.
رضا همچنین در این شهر در کنفرانس “کاربرد تصویر و قدرت آن برای بیان تاریخ” شرکت کرد. این کنفرانس با حضور چندنفر از مدیران و همکاران موسسه نشنال جئوگرافی و ‪ ۱۶۰‬نفر از دانشجویان‌رشته‌های روزنامه‌نگاری ارشد رسانه‌های ارتباطی اسپانیا برگزار شد.

بنیاد پرینسیپه آستوریاس در توضیح علت اعطای جایزه بین‌المللی خود در رشته “ارتباطات و انسانیت” به موسسه نشنال جئوگرافی به سابقه فعالیت ‪۱۱۸‬ ساله این موسسه “برای اینکه جامعه بشری محیط، تاریخ و جغرافیای خود را بشناسد” اشاره کرده و به معرفی “رضا دقتی” خبرنگارعکاس ایرانی آن نیز پرداخته است.
بنیاد ولیعهد اسپانیا با معرفی سوابق کاری و آثار دقتی، از او به‌عنوان “یکی از شناخته‌شده‌ترین عکاسان خبری جهان” نام برده که با دوربینش، آثار هنری ارزشمندی را از کشور خویش و دیگر نقاط دنیا خلق کرده است.
جایزه “پرینسیپه آستوریاس” که جمعه شب، بیست و پنجمین دوره خود را برگزار کرد، هر ساله در ‪ ۸‬رشته به افراد و موسسات برجسته جهانی که در راه خدمت به بشریت افتخار آفرینی کرده باشند، اعطا می‌شود.