imam.jpg

آژانس عکس ایران وابسته به انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، سازمان صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از ۲۱ تا ۳۱ تیرماه جاری نمایشگاه عکس «امام آفتاب»  را برگزار می کند.
علیرضا کریمی صارمی مدیر آژانس عکس ایران با اعلام این خبر افزود: نمایشگاه عکس " امام آفتاب " همزمان با سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی و نیز به بهانه یکصدوهشتمین سال تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی برپا می شود و برای نخستین بار ۱۰۸ قطعه عکس از متفاوت ترین عکس های امام به نمایش گذاشته می شود.
وی گفت: انتخاب عکس نمایشگاه توسط آژانس عکس ایران از میان هزاران عکس در آرشیوهای گوناگون صورت گرفته و سعی شده است ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل بویژه گوشه هایی از لحظه های ماندگار ساده زیستی ، معنویت و عشق از زوایای نگاه عکاسی مد نظر قرار گیرد و همچنین عکسهایی انتخاب شوند که تاکنون دیده نشده باشند.
کریمی صارمی خاطرنشان ساخت این نخستین باری است که نمایشگاهی درباره امام خمینی (ره) برگزار می شود که عکس هایی متفاوت از دوران نوجوانی تا ارتحال امام (ره) و نیز زمان تبعید در نجف ، کویت ، فرانسه و … و همچنین عکس هایی را که توسط خانواده ایشان گرفته شده است شامل می شود.
مدیر آژانس عکس ایران با بیان اینکه تمامی عکس ها به شیوه دیجیتال باز پردازش شده و در اندازه ۷۰×100 سانتی متر در معرض دید قرار خواهند گرفت ، یاد آور شد: نمایشگاه عکس «امام آفتاب» 21 تیر ماه جاری در مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران آغاز به کار می کند و تا ۳۱ تیر ماه به کار خود ادامه می دهد.