جشن تصویر سال، از ۱۲ آبان تا ۲ آذر ۸۶ و برای نخستین‌بار به مدت سه ‌هفته برگزار می‌شود که همچون دوره‌های گذشته، کلیه فضاهای نمایشگاهی خانه‌ هنرمندان ایران را در برمی‌گیرد، در این دوره از جشن تصویر سال نیز آثار برگزیده هنرمندان رشته های گرافیک، کاریکاتور و عکاسی‌ در کنار جشنواره فیلم تصویر هنرمند ارائه می‌شود.
در بخش عکس، آثار مربوط به عکاسی خبری، مستند اجتماعی، هنر و هنرمندان، ورزشی و نگاهی دیگر (خلاقه) در نظر گرفته شده است که در فاصله زمانی نیمه دوم سال ۸۵ و نیمه اول سال ۸۶ گرفته شده باشند.
آثار ارسالی برای بخش های مختلف عکس می بایست با کیفیت ۳۰۰DPI و در اندازه ۳۰×۲۰سانتی‌متر، بر روی سی‌دی ارائه شوند.
امسال در جشنواره فیلم تصویر هنرمند، علاوه بر بخش اصلی که نمایش فیلم‌های مربوط به آثار، زندگی و پشت صحنه کار هنرمندان، را ارائه می دهد ، بخش دیگری نیز در نظر گرفته شده است که به نمایش آثاری که از خلاقیت هنری در رشته های: فیلم کوتاه، فیلم مستند و ویدئو آرت برخوردار باشند می پردازند.
جشنواره فیلم تصویر هنرمند همه روزه در دو سالن بتهوون و ناصری برگزار می شود و فیلم‌های ارسالی به این بخش نیز می بایست با کیفیت مطلوب و بر روی DVD و یا در موارد خاص به صورت VHS به دبیرخانه‌ی جشن تصویر سال ارائه شوند.
کلیه آثار مربوط به جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر هنرمند می بایست تا پایان شهریورماه سال جاری به نشانی: دفتر مجله تصویر تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، خیابان گلریز، شماره‌ی ۱۵ زنگ بالا، تحویل داده شوند و یا با تلفن ۸۸۳۰۷۰۶۰ تماس بگیرید.
در صورت عدم مراجعه حضوری, خواهشمند است اطلاعات کامل مربوط به فرستنده، نوع آثار، نشانی، تلفن و آدرس پست الکترونیکی همراه با آثار ارسال شوند.