مسابقه سالانه عکس یونیسف با موضوع کودکان که همه ساله با حمایت سیتی بانک آلمانCITIBANK GERMANY، مجله معروف گئو,GEO فتوکینا و آژانس عکس آلمان برگزار می شود؛ یک رقابت عکاسی انساندوستانه و بین المللی است که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون با حضور فتوژورنالیست ها و عکاسان هنری سراسر دنیا در آلمان برگزار شده است. این مسابقه می کوشد به منظور ایجاد شرایط مناسب برای کودکان دنیا، شرایط موجود زندگی آنان را با دیدی واقعگرایانه به تصویر کشیده و رنج ها و مشکلات آنان را بصورتی موثر به نمایش بگذارد. کمیته برگزاری این مسابقه از فتوژورنالیست ها و عکاسان هنری منتخب ایرانی دعوت می کند که با رعایت مقررات زیر دراین مسابقه درسال ۲۰۰۷ شرکت کنند:

شرایط
۱- در ارتباط با موضوع، عکس هایی مورد نظراست که واقعیت های زندگی کودکان را با ادراک و بصیرتی عمیق وهنرمندانه به تصویرکشیده و از این طریق مردم را با مشکلات و مصائبی که بسیاری از کودکان جهان با آن دست به گریبانند و نیز آرزوها و رویاهایشان برای آینده و زندگی بهتر آشنا کند.
۲- از هرعکاس بین پنج تا ده عکس بصورت تک عکس یا مجموعه و یا هر دو پذیرفته می شود.
۳- تنها آثارعکاسانی پذیرفته می شود که توسط کارشناسان مورد تایید برگزارکننده، انتخاب ومعرفی شوند. در ایران این معرفی توسط مدیرمسئول فصلنامه عکاسی خلاق، افشین شاهرودی صورت خواهد گرفت. عکس هایی که از طرق دیگر ارسال شود پذیرفته نخواهد شد.
۴- عکس ها می تواند بصورت آنالوگ یا دیجیتال، رنگی و یا سیاه و سفید در اندازه های حداقل ۲۵×۲۰ و حداکثر۴۰×۳۰ سانتی متر باشد.
۵- عکس ها می بایست در فاصله زمانی سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ میلادی عکاسی شده و یا در این زمان برای اولین بارعرضه شده باشد. تاریخ عکسبرداری می بایست قید شود.
۶- عکس ها باز پس داده نمی شود و اگر جایزه ای دریافت کنند اطلاع خاصی نیز به عکاس داده نمی شود اما عکس های انتخابی همزمان با کنفرانس مطبوعاتی که پس از داوری در شهر برلین برگزار خواهد شد؛ در پایگاه اینترنتی مسابقه به نشانی www.unicef.de/photo اعلام خواهد شد.
۷ – برگزار کننده مجاز است که از عکس های ارسالی در رسانه های بین المللی مانند تلویزیون و نشریات چاپی و نیز برگزاری نمایشگاه در نقاط مختلف استفاده کند.
۸- هیچ دخل و تصرف ودخالت و نیز تغییرات دیجیتالی در عکس ها نباید اعمال شود.
۹- در پشت هرعکس نام عکاس، تاریخ و مکان عکسبرداری، عنوان، و توضیح کوتاهی در شرح عکس ها باید نوشته شود. علاوه بر آن لیست جداگانه ای شامل مشخصات وعنوان عکس ها، نام و مشخصات عکاس، نشانی، تلفن، فاکس، نشانی الکترونیکی به همراه عکس ها ارسال شود.
۱۰- عکس ها می بایست تا قبل از ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۷ میلادی برابر با ۹ آبان ۱۳۸۶ شمسی به دفتر مسابقه رسیده باشد.

داوری
عکس های ارسالی توسط داورانی مستقل مرکب از رییس یونیسف آلمان ، دبیرعکس نشریه گئو GEO، ادیتور عکس آژانس عکس آلمان، رییس دپارتمان عکاسی دانشگاه هنر و علوم کاربردی هانوفر و نماینده ی سیتی بانک آلمان در ماه نوامبرآینده درشهرکلن مورد قضاوت قرار خواهد گرفت. برنده مسابقه بلافاصله پس از انجام داوری از طریق تلفن، فکس وایمیل ازنتیجه، مطلع خواهد شد.

جوایز
جایزه مسابقه عبارت خواهد بود از مجموعه ای وسایل با کیفیت عکاسی شامل دوربین و تجهیزات اضافی باضافه سفارش انجام یک پروژه عکاسی از طرف نشریه GEO که پروژه مذکور توسط نشریه به چاپ خواهد رسید. علاوه بر آن جایزه ای برای یک فتوژورنالیست جوان در نظر گرفته شده که به عکاس جوانی تعلق خواهد گرفت که بتواند عکس های موفقی از وضعیت و حوادث زندگی کودکان با کیفیتی ژورنالیستی و خلاقانه ارائه کنند. این جایزه حضور و معرفی عکاس در کنفرانس مطبوعاتی پس از داوری درماه دسامبر آینده در برلین آلمان خواهد بود.
علاوه بر اینها بهترین عکس های انتخابی این دوره به همراه بهترین عکس های مسابقه در سال ۲۰۰۶، در فتوکینا سال ۲۰۰۸ به نمایش گذاشته می شود.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال عکس برای مسابقه با دفتر فصلنامه عکاسی خلاق تلفن های ۸۸۴۵۶۱۴۵ – ۸۸۴۵۵۹۹۳ – ۸۸۴۵۶۲۵۷ تماس بگیرند. بدیهی ست که عکس هایی برای حضور در مرحله داوری انتخاب و ارسال خواهد شد که در ارتباط با موضوع بوده و از نظر کیفیت عکاسی به تایید و اتنخاب مدیر مسئول فصلنامه عکاسی خلاق برسد و بر اساس هماهنگی با دفتر نشریه چاپ های نهایی و CD آنها تا پانزدهم مهر ماه به دفتر نشریه تحویل شده باشد.
جهت اطلاع از کیفیت این مسابقه و مشاهده عکس های انتخابی دوره های قبلی به پایگاه اینترنتی آن با نشانی www.unicef.de/photo مراجعه کنید. انتخابی از عکس های مسابقه در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ که در فتو کینا ۲۰۰۶ به نمایش گذاشته شده بود نیز در نشریه عکاسی خلاق شماره ۷ و ۸ پاییز و زمستان ۸۵ به چاپ رسیده است.