دبیرخانه جشنواره عکس “کودک؛ آینه معنویت” اعلام کرد مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۰ مهر ماه است و تمدید نخواهد شد. جشنواره عکس کودک آینه معنویت از تیر ماه به همت فرهنگسرای کودک آغاز به کار کرده است و تا کنون بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پیش رفته است. منیژه شعاعی مدیر جشنواره عکس “کودک؛ آینه معنویت” در این باره گفت: “جدول زمانبندی جشنواره از آغاز سال ۱۳۸۶ تنظیم شده و بنا داریم با دقت و طبق آن پیش برویم.”

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره “کودک؛ آینه معنویت” در ادامه افزود: “طبق برنامه ریزی های ما، کتاب جشنواره باید تا ۱۸/۸/۸۶ چاپ شود تا در مراسم تقدیر از برگزیدگان که روز ۲۰/۸/۸۶ برگزار می شود، در اختیار عکاسان و شرکت کنندگان در جشنواره قرار گیرد.”

شعاعی درباره تمدید نشدن مهلت فرستادن آثار به این جشنواره گفت: “دلیل اول اینکه این جشنواره در گستره ملی برگزار می شود و یک پروژه ملی ماهیتا باید با جدول زمان بندی پیشرفت داشته باشد. دلیل دوم احترامی است که به استقبال عکاسان اقصی نقاط کشور قائل هستم. در دور اول جشنواره از ۲۶ استان شرکت کننده داشتیم. بحمدالله امسال هم علیرغم وجود زمان تا پایان مهلت ارسال آثار شاهد استقبال هنرمندان عکاس از استانهای مختلف کشورمان هستیم. در چنین شرایطی اخلاق ایجاب میکند که به وقت شناسی آن دسته از عزیزانی که نظم حرفه ای خود را در خلق اثر و ارسال آن برای دبیرخانه جشنواره عکس “کودک؛ آینه معنویت”رعایت کرده اند، احترام بگذاریم و بقیه مراحل را برای تقدیر از نظرات برتر و ماندگار شدن آثار ایشان در قالب کتاب و برگزاری نمایشگاه دوره ای طبق وعده های قبلی به انجام برسانیم.”

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۳ شهرداری تهران در خاتمه تاکید کرد که اولویت در انتخاب آثار برتر با عکس های غیر آرشیوی است. وی گفت: “کودکان را در همه زوایای زندگی می توان یافت و در رفتارهای آنان غور کرد و بهانه عکاسی برای جشنواره عکس “کودک؛آینه معنویت” قرار داد. لذا فکر می کنم هنرمندان عکاس نیاز به فرصت دوباره و تمدید مهلت ندارند.”

همچنین شعاعی به جشنواره قبل اشاره کرد و گفت: “جشنواره کودک؛ آینه معنویت از معدود جشنواره هایی بود که هدایای وعده شده به طور کامل و حتی بیش از آن و به موقع در مراسم جشن اختتامیه خدمت عزیزان اهدا شد و کاتالوگ جشنواره نیز در همان روز تقدیم مهمانان شد.”

مدیر جشنواره عکس “کودک؛ آینه معنویت” اظهار امیدواری کرد امسال بهتر از سال گذشته در خدمت عکاسان و علاقمندان به هنر عکاسی باشند.