khorosh.jpg

کتاب خروش لاجوردی، روایت تصویری مردم استان اصفهان در دفاع مقدس، به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در روز سه شنبه، سوم مهرماه، در ضیافت افطار انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد.
این کتاب که شامل ۱۵۸عکس با موضوع حضور در صحنه و پشتیبانی از رزمندگان، آموزش، بدرقه رزمندگان، پشتیبانی و کمکهای مردمی، حضور در صحنه های نبرد- تشییع شهدا و … است توسط۳۰ عکاس اصفهانی گرفته شده که پنج نفر از آنها به شهادت رسیده اند.
در بخش آغازین کتاب آمده است: “اصفهان نادیدنی هایی همانند حضور پرشور مردمی درتمامی صحنه های مربوط به پشنیبانی از انقلاب اسلامی و جنگ را دارد که در حجاب مانده و آن را، جز آن ها که در آن روزگار سخت و شگفت جنگ ، با رزمندگان شهر و مردمش زیستند کسی لمس نکرده است. عکس های این دفتر تصاویری منجمد از تحرک و سرزندگی مردم استان اصفهان آن روزهاست”.
گردآوری عکسهای این مجموعه را مرتضی اکبری با همکاری مرتضی زاد احمدی بر عهده داشته اند.
در انتشار کتاب نفیس خروش لاجوردی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان (ستاد نکوداشت پایتخت فرهنگی جهان اسلام) و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان مشارکت داشته اند.
در ضیافت افطار این روز تعدادی از عکاسان برای سفر حج و تعدادی دیگر برای سفر به مشهد مقدس انتخاب شدند. عکاسان منتخب برای سفر حج عباس ملکی، سبحانقلی کهنبانی، حسین پرتوی، احمد نصیرپور، حمزه رازدشت و یعقوب راهواره و منتخبین سفر مشهد ناصر درخشان، علیرضا جلیلی فر، منوچهر قلم چی، سیف الله طاهری، محمود ظهیرالدینی، یدالله عبدی و کمال الدین شاهرخ هستند.
همچنین در این مراسم از خانم افتخاری، همسر ابوطالب امام، به پاسداشت یک عمر خدمت صادقانه و حمایت از همسر عکاس خود تقدیر شد و نام این زوج نیز به لیست مسافران حج اضافه شد.