Ali-Kaveh.jpg

اولین نمایشگاه انفرادی عکس “علی کاوه” پس از ۴۵ سال عکاسی در حوزه های مختلف سیاسی، جنگ و ورزشی از دوشنبه، ۲۳ مهر ۸۶، در بوفه گالری ماه مهر افتتاح می شود.
این نمایشگاه که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار می شود، شامل ۵۰ فریم عکس از اولین حضور علی کاوه در مجامع بین المللی ورزشی از سال ۱۹۷۳ تا اکنون، از متن و حاشیه رشته های مختلف ورزشی است.
علی کاوه متولد ۱۳۲۵ از ۷ سالگی با دنیای سیاه و سفید عکس آشنا شد و از سال ۱۳۴۰ همکاری خود را با مطبوعات آغاز کرد. وی سپس در سال ۱۳۴۷ در موسسه اطلاعات پذیرش شد و تا سال ۱۳۵۴ برای مجله دنیای ورزش عکاسی کرد. در همین سال به استخدام تلویزیون درآمد و تا سال ۱۳۷۴ که بازنشسته شد در گروه های تولید، سیاسی و جنگ فعالیت کرد. یکی از ماندگارترین عکس های او در این دوران عکسی بود که از امام خمینی (ره) ثبت کرد که بعدها بر روی اسکناس های ۱۰۰۰۰ ریالی چاپ شد.
کاوه هم اکنون در ۶۲ سالگی همچنان به عکاسی در حوزه ورزش مشغول است و بسیاری از روزنامه ها و مجلات ورزشی صفحه اول و روی جلد خود را با عکس های وی تزئین می کنند.
این نمایشگاه روز ۲۳ مهر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ افتتاح و تا ۱۰ آبان ماه در بوفه گالری ماه مهر برپاست.علاقمندان می توانند برای بازدید به خیابان ولیعصرـ روبروی پارک ملت ـ خیابان کاج آبادی ـ شماره ۱۲ مراجعه کنند.