cover-su_golestan.jpg


در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت امسال کتابی از مجموعه عکس‌های کاوه گلستان به نام “کاوه گلستان، ثبت حقیقت در ایران” توسط یک ناشر آلمانی به نام Hatje Cantz عرضه شده است.
این کتاب ۱۶۰ صفحه‌ای که به همت هنگامه گلستان چاپ شده شامل مجموعه عکس‌های روسپی، کارگر و مجنون، انقلاب، کردستان، دراویش و جنگ است. این عکس ها قبلا فقط در نمایشگاه ارائه شده و چاپ نشده اند.
هنگامه گلستان که از دو سال پیش به دنبال نشر این کتاب بوده است در گفتگویی اختصاصی با سایت عکاسی درباره این کتاب می‌گوید: “بعد از سال ۹۲ خود کاوه با چند ناشر صحبت کرده بود و می‌خواست چنین کتابی را چاپ کند و حتی بعضی عکس‌های آن را انتخاب کرده بود ولی او برای این کارها صبور نبود و می‌گفت تا زمانی که می‌توانم بدوم عکس می‌گیرم و زمانی که دیگر نتوانستم بدوم می‌نشینم و کتاب چاپ می‌کنم.”
انتخاب عکس‌های این مجموعه را هنگامه گلستان و مالو هلسا ـ ویراستار دیگر کتاب ـ از بین عکس‌های کاوه انجام داده‌اند و نوشته‌های مربوط به هر مجموعه را از بین دست نوشته‌های خود کاوه انتخاب کرده‌اند.
این کتاب اولین مجموعه انفرادی از عکس‌های سیاه و سفید کاوه است و هیچ کدام از عکس‌های رنگی او در این مجموعه نیست.
هنگامه گلستان می‌گوید که این کتاب مقدمه‌ای است بر چاپ کتاب‌های دیگری که به صورت اختصاصی به هرکدام از مجموعه‌های روسپی، کارگر و مجنون، انقلاب، کردستان، دراویش و جنگ و دیگر عکس‌های کاوه می‌پردازد.
مقدمه این کتاب را مازیار بهاری نوشته و همراه آن مطالبی از مسعود بهنود، جیم میور، محمد فرنود و حجت الله سپهوند آمده است.
بیوگرافی کاوه در این کتاب توسط مهرک و هنگامه گلستان تهیه شده است.
به احتمال زیاد این کتاب همراه با نمایشگاه کتاب سال آینده به تهران می‌آید.