bahman-jalali.jpg

در ادامه‌ برگزاری نمایشگاه عکس بهمن جلالی در شهر بارسلون اسپانیا، که از ۶ مهر آغاز و تا ۱۸ آذر ادامه خواهد داشت، کتابی در ۲۹۶ صفحه منتشر شده که مجموعه عکس‌های جلالی در این نمایشگاه، به همراه مصاحبه‌ "کاترین داوید"، مدیر هنری، در آن چاپ شده است.
این کتاب نه فصل دارد که هر کدام از آن‌ها موضوعاتی خاص را در بر می‌گیرند. در فصل اول کتاب بهمن جلالی، در کنار مصاحبه‌ "کاترین داوید" با او، ۵۵ عکس از دوره‌ قاجار، مرحوم چهره‌نگار، استودیو چهره‌نگار، خانه صادق هدایت، گورستان زرتشتیان و عکس‌هایی تهران در سال ۸۶ را مشاهده می‌کنیم.
فصل دوم این کتاب از دو بخش بوشهر و معماری خاکی کویر ایران تشکیل شده است. در بخش بوشهر ۱۳ عکس با مقدمه‌ای کوتاه و در بخش معماری خاکی کویر ایران، در کنار مقدمه‌ای کوتاه، ۱۷ عکس به چاپ رسیده است.
ماهیگیران شمال و جنوب ایران عنوان فصل سوم این کتاب است که در آن ۱۸ عکس منتشر شده.
فصل چهارم این کتاب: «انقلاب»، با ۷۳ عکس -بهمن جلالی و رعنا جوادی- و فصل پنجم آن با عنوان «خرمشهر؛ شهری که نابود شد» با ۸۵ عکس بیشترین تعداد عکس را از میان دیگر فصل‌های کتاب به خود اختصاص دادند.
در فصل هفتم این کتاب در کنار نقد و مقاله «حمید دباشی»، ۱۲ عکس در ۲۳ صفحه به چاپ رسیده است.
فصل‌های هشتم و نهم نیز به مجموعه «تصویر خیال» اختصاص دارند. در فصل هشتم ۱۲ عکس از مجموعه‌ عکس‌های تصویر خیال سیاه و سفید و در فصل نهم ۹ عکس از مجموعه تصویر خیال قرمز و زورخانه چاپ شده است.
این کتاب همزمان با برگزاری این نمایشگاه در بارسلون اسپانیا به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی منتشر شده و با قیمت ۴۰ یورو از طریق این سایت به فروش می‌رسد.