fraydon.jpg

نمایشگاهی از عکس‌های فریدون قیصری‌پور با عنوان «سماع آرام جان زندگان است» در گالری ماها یوگا برگزار می‌شود.
این نمایشگاه، مجموعه‌ عکس‌هایی ست که قیصری‌پور در طی سفرهایی که به قونیه داشته، گرفته است. این عکاس در باره این نمایشگاه توضیح داد: «سماع» به معنی شنیدن وگوش کردن به نوای آسمانی‌ ست. دراویش چرخ‌زن درواقع از حرکت ستارگان به دور خورشید تقلید می‌کنند. آن‌ها وقتی می‌رقصند دست راست‌شان به سمت بالا و دست چپ‌شان به سمت زمین است با این پیام که : از آسمان گیرم و بر زمین دهم. طرز قرار گرفتن دست‌هایشان یعنی هر آنچه از خدا می‌گیرند به زمین می‌دهند. هر ساله آذرماه در سالمرگ مولوی، که امسال هشتصدمین سال درگذشت اوست، این مراسم در قونیه برگزار می‌شود. نمایشگاه من نیز شامل عکس‌هایی‌ ست که در سال‌های اخیر طی سفرهایی که به قونیه داشتم، گرفتم.
قیصری‌پور در باره گالری ماها یوگا گفت: انجمن یوگا در محل خود، کافه‌تریا و نمایشگاهی ایجاد کرده که قرار است در این گالری نمایشگاه عکس‌های فراحسی، متافیزیکی و معنوی برگزار شود. این گالری با نمایشگاه «سماع آرام جان زندگان است» افتتاح می‌شود.
فریدون قیصری‌پور، متولد ۱۳۵۰، سیزده سال سابقه عکاسی حرفه‌ای دارد. تخصص اصلی او عکاسی تبلیغاتی و صنعتی است. او که مدیرعاملی شرکت تبلیغاتی رادپی را برعهده دارد، در اولین دوسالانه عکاسی تبلیغاتی که برگزار شد، یکی از ۵ جایزه برتر را از آن خود کرد.
عکسی که روی کارت نمایشگاه «سماع آرام جان زندگان است»، چاپ شده است نیز، جزو ۸۰ اثر جایزه جهانی نیایش بود.
نمایشگاه فریدون قیصری‌پور از تاریخ ۹ آذر آغاز و تا ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت و ساعات بازدید آن نیز از ساعت ۱۰ الی ۲۲ است.

گالری ماها یوگا: تهران، میدان نیاوران، شمال کاخ نیاوران، انتهای خیابان جهانشاهی، خیابان جبلی، شماره ۱۳.