Abrang-festival.gif

چهارمین جشنواره سراسری عکس کودک و نوجوان آبرنگ در مشهد با اعلام اسامی برگزیدگان و گشایش نمایشگاه عکس به کار خود پایان داد.
“کیارنگ علایی” دبیر جشنواره با ذکر این نکته که رشد جشنواره نسبت به دوره پیشین خود ۱۲۸ درصد بوده است، گفت: “۲۲۱ کودک از ۳۵ شهر با ارسال ۹۲۵ عکس به رشد ما در جشنواره چهارم کمک کردند.”
در مراسمی که عصر روز شنبه ۲۷ بهمن ۸۶ در تالار هنر مشهد برگزار شد ۱۰ عکاس کودک -۴ تا ۱۲ ساله- و ۱۰ عکاس نوجوان -۱۳ تا ۱۸ ساله- به رای هیات داوران معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. در این جشنواره رتبه اول تا سوم حذف و به جای آن ۱۰ اثر در هر بخش به صورت هم ارزش به عنوان عکس های برتر جشنواره شناخته شدند.
در حاشیه این مراسم که مدیران فرهنگی مشهد، شهردار مشهد و جمعی از عکاسان خراسانی حضور داشتند، نمایشگاه عکسی از آثار کودکان و نوجوانان شرکت کننده، در نگارخانه میرک مشهد افتتاح شد و به مدت یک هقته ادامه دارد.
هیات داوران جشنواره، محمد ستاری، غزاله هدایت، فرامرز عامل بردبار و حمیدرضا گیلانی فر، آرای خود را به این شرح اعلام کردند:
در بخش کودک: هانیه حیدری (تهران)، فاطمه صادقی (قم)، الهه صادقی (قم)، باران توجهی (مشهد)، فایزه لطفی فروشان (اصفهان)، کوثر ریگی (مشهد)، فرهاد مهدیان موغاری (کرج)، مزدک محتشم (ارومیه)، پریا جهانبخش (مشهد)، فاطمه سادات حسینی زهرایی (مشهد) به عنوان عکاسان برگزیده شناخته شدند.
در بخش نوجوان: محمد ادیبی (مشهد)، خاتمه محمدی (تهران)، معین محمد بیگی (قزوین)، سروش افیونی (اصفهان)، شیوا خادمی (مشهد)، امیر رضا حاجتی (رشت)، امین هاشم پور (گنبد کاووس)، سیده زهرا عسکرپور (اهواز)، سینا خزاعی فربد (تهران) و امیرحسین ممتاز (رشت) به عنوان عکاسان برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.
همچنین هیات داوران جایزه ویژه خود را به خاطر “نگاه و استعداد خوب در عکاسی” به مجموعه عکس های ” کوروش ناهید ” ۱۱ ساله ، از تهران تقدیم کرد.