اداره کل تربیت بدنی شهرداری تهران در نظر دارد که به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف مستند سازی افتخارات بدست آمده در عرصه ورزش و تربیت بدنی، گرامیداشت قهرمانان، شهدا، جانبازان و ایثارگران عرصه ورزش و نکوداشت عکاسان ورزشی کشور، جشنواره و مسابقه سراسری عکس "ورزش از گذر انقلاب "را برگزار کند.
ستاد برگزاری از هنرمندان عکاس و علاقه مندان دعوت می کند که با ارسال آثار در این رخداد مهم فرهنگی ، هنری و ورزشی شرکت کنند .

برگزارکننده: اداره کل تربیت بدنی، شهرداری تهران

موضوع:جشنواره در ۵ بخش و با ۵ موضوع زیر برگزار می‌شود:
۱- ورزش قهرمانی: شامل آثاری است که در حوزه ورزش قهرمانی در کلیه رشته‌ها و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در طول ۳۰ سال اخیر تهیه شده است.
۲- ورزش و جلوه‌های ایثار: جلوه‌های ورزش در دفاع مقدس، جانبازان، ایثارگران در عرصه‌های ورزشی، شهدای نام آور ورزشی، یادگارهای جنگ تحمیلی در عرصه ورزش،   
۳- ورزش همگانی:جلوه‌های غیر حرفه‌ای و عمومی ورزش  در عرصه‌های اجتماعی و همگانی در این بخش مورد نظر است.
۴- ورزش بانوان: حضور بانوان در عرصه‌های گوناگون ورزشی و در حوزه‌های  ملی و بین المللی در این بخش پذیرفته می‌شود.
۵- ورزش و هواداران: نقش و جایگاه هواداران و تماشاگران در عرصه ورزش، فرهنگ رفتاری تماشاگران و هواداران ورزشی و مظاهر مثبت و منفی ایشان در ساختار ورزشی و ترویج فرهنگ ورزش در این بخش مورد نظر است.

آخرین مهلت دریافت آثار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۷
تعداد و نوع آثار: محدودیتی از لحاظ شرکت در بخش‌ها و موضوع‌ها  و همچنین تعداد و نوع آثار وجود ندارد.
هر متقاضی می‌بایست آثار رنگی یا سیاه و سفید خود را (به صورت اسکن شده یا آنالوگ) بر اساس مقررات ذیل ارسال کنید:

شرایط و مقررات:
۱- اندازه ضلع کوچک آثار حداقل ۲۴ سانتیمتر تعیین شده است.
۲- آثار اسکن شده می‌بایست در ۲ فرمت TIF یا JPEG با رزولوشن ۳۰۰ dpi و ابعاد ۴۰×۳۰ سانتیمتر ارسال شوند.
۳ -همراه با آثاری که به صورت  CD ارایه می شود، می‌بایست یک نسخه پرینت مطابق با نسخه اصلی (سیاه و سفید یا رنگی) ارسال شده و پشت هر یک برچسب مربوطه الصاق شود.
۴- دبیرخانه جشنواره، بزرگسازی آثار انتخاب شده را بر اساس فایل‌های ارسالی انجام داده  هیچ دستکاری یا حک و اصلاحی بر روی آنها انجام نمی‌دهد. لذا لازم است فایل‌های ارسالی به صورت نهایی و با رنگ‌های تنظیم شده ارائه گردد.
۵- برروی هر CD نام و نام خانوادگی و هر عکس را درون CD به ترتیب نام عکاس + عنوان عکس نامگذاری کنید.
۶- ستاد برگزاری، ارسال کننده را صاحب اثر می‌شناسد. در صورتی که خلاف آن اثبات شود اثر از جشنواره حذف و کلیه امتیازات متعلق به آن ابطال می‌شود.
۷- ترتیب نمایش مجموعه عکس‌ها مشخص گردد.
۸- عکس‌ها نباید به صورت لوله شده و یا با  قاب و پاسپارتو ارسال شود.
۹- آثار انتخاب نشده پس از خاتمه جشنواره بازگردانده می‌شود.
۱۰- اگر بنا به ضرورت موضوع یا مفهوم چند عکس در یک کادر ارائه شود (روی یک کاغذ چاپ و یا کنار یکدیگر چسبانده شود) به مثابه یک عکس تلقی می‌گردد.
۱۱- آثار می‌بایست مستند بوده و از هرگونه دستکاری یا حک و اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می‌سازد اجتناب شده باشد.
۱۲- همراه با آثار جدول تقاضای شرکت را به طور کامل تکمیل و ارسال گردد.
۱۳- برگزار کننده مجاز است که آثار جشنواره را تکثیر و در مکان‌های مختلف به نمایش در آورد و همچنین از آنها برای مقاصد انتشاراتی و تبلیغاتی استفاده کنید.
۱۴- ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال ارسال نامطلوب و آسیب‌های ناشی از پست را نمی‌پذیرد.
۱۵- ارسال آثار به منزله قبول مقررات است .
۱۶- تصمیم گیری در باره مسایل پیش بینی نشده به عهده ستاد برگزاری است .
۱۷- به آثاری که از کیفیت فنی مطلوب برخوردار نباشد و یا فاقد جدول تقاضای شرکت بوده و یا به صورت ناقص ارسال شده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

گروه انتخاب و داوری آثار: مجتبی آقایی، علی کاوه ، محمد ستاری، مجید سعیدی، رضا معطریان

جوایز و امتیازات آثار پذیرفته شده :
۱-  از میان آثار رسیده به دبیرخانه، حداکثر ۲۰۰ اثر برای جشنواره و چاپ در کتاب انتخاب می‌شود.
۲- از میان آثار انتخاب شده در هر بخش از موضوع‌های پنج گانه جشنواره ۳ عکاس و مجموعا" 15 عکاس برتر انتخاب و به هر یک از ایشان علاوه بر لوح افتخار و یادمان جشنواره ، معادل  ده میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.
ب- بابت امتیاز نمایش و چاپ آثار در کتاب و انتشارات مربوط به جشنواره، به هریک از آثار انتخاب شده مبلغ یک میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
۴- به تمامی عکاسانی که آثارشان برای جشنواره برگزیده می‌شود، گواهی شرکت و کتاب جشنواره اعطا می‌شود.

نشانی دبیرخانه: تهران: میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، خیابان شهید کبکانیان، کوچه مرتضی‌زاده، پلاک ۱۲، طبقه دوم، دبیرخانه مسابقه و جشنواره عکس ورزش در گذر انقلاب، شماره تلفن: ۸-۸۸۹۷۶۴۷۷

فرم شرکت در مسابقه