kargah_s.jpg

کارگاه آموزش تخصصی عکاسی با موضوع "عکاسی و پست مدرنیسم" با حضور عکاسان، دانشجویان و علاقمندان برگزار شد.
حمید سوری مدرس دانشگاه که تدریس این کارگاه را برعهده داشت ابتدا به بررسی تاثیر عکس و خوانش آن در فضای معاصر اشاره کرد و پیرامون تفاوت مدرنیزم با پست‌ مدرنیزم توضیح داد.
سوری گفت: در دوران پست مدرن،‌ واقعیت فقط آن‌ چه در سطح و ظاهر دیده می‌شود نیست، بلکه در ورای آن عمقی است که باید درک کرد و درک آن با تجربه صرف قابل انتقال نیست.
سوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در فضای جدید، عکاسی به دنبال نشان دادن چیزی در جهان خارج نیست و حتی درصدد خلق پدیده‌ای هم نیست، ادامه داد: دغدغه بسیاری از عکاسان پست‌ مدرن مؤلف بودن است، اما فراموش نکنیم مسئله آن‌ها بازنمایی جهان خارج نیست بلکه بازنمایی اهمیت دارد. در این تفکر فقط بیان نیست که اهمیت دارد بلکه چگونگی بازنمایی واقعیت هم مهم است.
سوری در این کارگاه مفاهیم کلیدی رابطه پست مدرنیزم و عکاسی، چیستی واقعیت و همچنین عکاسی پست مدرن از آن خودسازی را مورد بررسی و آثار عکاسان شاخص در این حوزه را مرور کرد.
این کارگاه تخصصی توسط شرکت فرهنگ فیلم تهران (متعلق به انتشارات علمی و فرهنگی، وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و با همکاری جمعی از اساتید و همچنین فصلنامه عکاسی خلاق برگزار شد.
کارگاه بعدی با موضوع "عکاسی در مطبوعات" توسط اسماعیل عباسی ۱۶ بهمن برگزار می‌شود.‏
علاقمندان جهت کسب اطلاع و شرکت در این کارگاه می توانند با شماره ۸۸۶۶۵۵۲۵ و یا ۸۸۷۹۷۶۰۳ تماس بگیرند.