با توجه به فعالیت حرفه‌ای و گسترده‌ سایت عکاسی در زمینه‌ انتشار اطلاعات به‌روز و دست اول در زمینه‌ عکاسی و به‌خصوص خبررسانی درباره‌ وقایع مرتبط با عکاسی، متاسفانه عده‌ای اقدام به بهره‌برداری غیر مجاز از این اطلاعات نموده و بدون رعایت اصول ابتدایی اخلاق حرفه‌ای اقدام به کپی‌برداری از مطالب، با معرفی ناقص و غیر قابل دسترسی منبع خبر و یا در بعضی موارد بدون معرفی منبع می‌پردازند.
این‌کار علاوه بر غیراصولی بودن در پذیرفتن مسوولیت صحت و کیفیت اخبار‌ خلل ایجاد کرده و باعث ایجاد یک چرخه‌ ناقص اطلاعات در حوزه‌ی خبررسانی عکاسی شده‌است؛ در نتیجه، با توجه به رسالت سایت عکاسی برای خبررسانی صحیح، دقیق، علمی و مسوولانه در این حوزه، آیین‌نامه‌ زیر جهت باز‌نشر مطالب سایت‌عکاسی تدوین شده‌است.

آیین‌نامه‌ بازنشر مطالب سایت عکاسی
هرگونه کپی‌برداری از محتوای سایتِ عکاسی و یا ارایه‌ی اطلاعات روی سایت، بدون رعایت شرایط اختصاصی سایت عکاسی غیرقانونی بوده و سایت عکاسی حق پیگیری قانونی متخلفین را برای خود محفوظ می‌داند.
۱- ارایه و نشر اخبار و اطلاعات منتشر‌شده روی تمامی قسمتهای سایت عکاسی، فقط با ذکر کامل نام منبع و مطابق با شرایط این آیین‌نامه مجاز است.
۲- نشر اخبار و دیگر مطالب خبری فقط با ذکر کامل نام منبع به صورت «سایت عکاسی – akkasee.com» و به همراه URL کامل مطلب مجاز است.
۳- نشر تمامی مطالبی که به عنوان مقاله در هریک از بخشهای سایت عکاسی ارایه‌می‌شوند مجاز نبوده و فقط امکان نقل قول در حد متعارف از مقاله –حداکثر تا ۳۰٪ مقاله- آن‌هم با ذکر کامل نام منبع به صورت «سایت عکاسی – akkasee.com» و به همراه URL کامل مطلب مجاز است.
۴- مجموعه‌ کامل قوانین بهره‌برداری از خدمات سایت در آدرس http://www.akkasee.com/terms موجود است و تمامی کاربران سایت موظف به رعایت این قوانین و موازین است.