مسابقه عکس با عنوان عکاسی خلاق از ۱۷ اسفند در خانه عکاسان ایران برگزار می‌شود.
افشین شاهرودی، برگزار کننده و داور مسابقه عکاسی خلاق گفت: از سه سال گذشته تاکنون تورهای عکاسی خلاق را با هدف حمایت از عکاسان جوان و آماتور برگزار کرده‌ایم واینک با این هدف که فرصت مناسبی برای عرضه آثارشان فراهم شود با همکاری خانه عکاسان ایران و همراهی دو نهاد بازرگانی عکاسی اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان عکاسی خلاق کردیم.
وی افزود: از میان عکس‌های رسیده به این مسابقه ۵۰ اثر برای شرکت در نمایشگاه از سوی داوران برگزیده شد که از سوی خانه عکاسان ایران به سه عکس برگزیده این نمایشگاه هر کدام یک سکه بهار آزادی اهدا می‌کند.
شاهرودی در مورد بخش جنبی در این نمایشگاه اضافه کرد: در کنار عکس‌های ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان عکس‌هایی از اساتید و معلمینی که در اردوهای عکاسی خلاق عکاسان آماتور را همراهی کرده‌اند به نمایش گذاشته می‌شود.
وی اظهار داشت: همچنین برای حمایت هرچه بیشتر از عکاسان جوان دو شرکت نورنگار و نوین تجارت پارسیان قرار است هر کذام دو عکس از این نمایشگاه را خریداری کنند و مجله عکاسی خلاق نیز هدایایی را به عکس‌های برگزیده اهدا خواهد کرد، البته امیدواریم این مسابقه با حمایت بیشتر از سوی نهادهایی که همراهی‌شان می‌تواند در ارتقاء کیفی و کمی این مسابقه موثر باشد در آینده بصورت دوره ای و پربارتر برگزار شود.
گفتنی است این مسابقه با همکاری خانه عکاسان ایران، شرکت نورنگار، شرکت نوین تجارت پارسیان از سوی مجله عکاسی خلاق از ۱۷ تا ۲۸ اسفند در خانه عکاسان ایران برگزار می‌شود.
علاقه مندان این نمایشگاه می‌توانند به خیابان حافظ، تقاطع سمیه، حوزه هنری،خانه عکاسان ایران مراجعه کنند.

توضیح تکمیلی: یکشنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۶.۳۰

در خبرهای منتشره در خصوص مسابقه و نمایشگاه گروهی عکس شرکت کنندگان در تورهای فصلنامه عکاسی خلاق در خانه عکاسان ایران به اشتباه عنوان آن نمایشگاه گروهی عکس خلاقه قید گردیده که همین موضوع موجب سوء تفاهم عده ای شده است. لازم به یادآوری است که نمایشگاه مذکور که تا تاریخ بیست و هشتم اسفند ماه در خانه عکاسان برپاست چنین عنوانی ندارد و قصد ارائه الگویی را نیز برای آنچه که به اشتباه بعنوان عکاسی خلاقه قلمداد می‌شود ندارد. این نمایشگاه با عنوان صحیح نمایشگاه گروهی عکس شرکت کنندگان در تورهای فصلنامه عکاسی خلاق صرفا با هدف ارائه مجموعه ای از تجربیات عکاسان جوان و آملتوری که در این تورها شرکت کرده و می کنند برگزار شده است.