عکاسان می توانند آثار خود را برای مسابقه عکس ماه "اسفند" ارسال کنند.
به گزارش روابط عمومی انجمن ، مسابقه ماهانه عکس ماه که توسط انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران برگزار می شود برای ایجاد رقابتی سالم و شناخت عکاسان برتر مطبوعاتی در هر ماه است.
عکس های زندگی روزمره(فیچر) ، خبری و ورزشی که در اسفند ماه امسال گرفته شده اند توسط جهانگیر رزمی، عطاالله طاهر کناره  و حسن قائدی داوری می شوند.
گفتنی است آخرین مهلت دریافت آثار روز بیستم فروردین ۱۳۸۸ است.
همه عکاسان حرفه ای و آماتور ایرانی می توانند عکس های خود را برای "عکس ماه" اسفند ارسال کنند.
عکس ها باید در طول ماه مذکور گرفته شده باشند. درستی تاریخ عکاسی، از اطلاعات دیجیتالی  عکس تشخیص داده می شود. از این رو از عکاسان محترم در خواست می شود تاریخ دوربین های خود را تنظیم کنند.
مسابقه عکس ماه در سه بخش زیر برگزار می شود: عکس خبری ، عکس ورزشی و عکس زندگی روزمره (فیچر)
عکس ها در سه بخش فوق داوری می شوند و در هر بخش یک عکس به عنوان عکس برتر معرفی می شود.
تنها تک عکس پذیرفته می شود و هر عکاس می تواند چهار عکس در هر بخش بفرستد. عکاسان می‌توانند در طول ماه عکس ‌های جدید خود را جایگزین عکس هایی کنند که پیش از آن فرستاده اند.
دبیران عکس خبرگزاری ها و روزنامه ها می توانند عکس های عکاسان خود را ارسال کنند.
عکس ها باید به صورت فایل ( jpg ) و با طول ۶۰۰ پیکسل ارسال شوند.
برای نام گذاری عکس های بخش خبری از حرف N بخش ورزشی از حرف S و بخش زندگی روزمره (فیچر) از حرف F استفاده کنید و پس از هر حرف شماره عکس را بیاورید. به عنوان مثال چهار عکس خبری خود را این گونه نام گذاری کنید: N1، N2، N3، N4
فقط عکس های دیجیتال پذیرفته می شوند. توضیحات و زیرنویس هر عکس باید به صورت مجزا و در برنامه word ارسال شود. برای هر عکس اطلاعات زیر لازم است:
(چه کسی، در چه تاریخی، در کجا، به چه دلیل، چه می کند)
عکس ها در پایان هر ماه توسط گروه داوری که از سوی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران تعیین می شود، مورد داوری قرار گرفته و انتخاب خواهند شد. ترکیب گروه داوری، هر ماه تغییر کرده و  عکس های داوران هر ماه، در رقابت آن ماه شرکت داده نمی شوند.
پس از دریافت عکس ها تایید دریافت توسط پست الکترونیکی به اطلاع عکاس می رسد. در صورتی که پاسخی دریافت نکردید به معنی عدم دریافت آثار شما است.
برندگان در صورتی که عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران باشند می توانند از مزایا و جوایز عکس ماه استفاده کنند. در غیر این صورت، برندگانی که حائز شرایط عضویت هستند، پس از عضویت می توانند جایزه خود را دریافت کنند.
عکس های دریافتی تا سه ماه در گالری "عکس ماه" به نمایش گذاشته می شوند و پس از آن فقط عکس های برگزیده در گالری هر ماه باقی می مانند و مابقی از آرشیو این وب سایت حذف خواهند شد.
عکس ها، فقط برای نمایش در گالری "عکس ماه" قرار خواهند گرفت و استفاده و انتشار این عکس ها در رسانه های چاپی، اینترتی و تلویزیونی منوط به کسب اجازه از صاحبان آثار است. انجمن صنفی عکاسان مطبوعات پس از داوری عکس های برنده را به همراه خبر مسابقه برای انتشار، به رسانه های عمومی ارسال خواهد کرد.
داوری و انتخاب براساس زیبایی شناسی، ارزش خبری و زیرنویس کامل و صحیح عکس انجام می شود.
از ارسال عکس هایی که با قوانین جمهوری اسلامی و شعائر مذهبی مغایرت دارند خودداری شود.
در مسابقه "عکس ماه" اسفند ۱۳۸۷ عکس هایی پذیرفته خواهند شد ( با رجوع به اطلاعات دیجیتالی عکس) که بین ۱۹ فوریه ۲۰۰۹ تا ۱۸ مارس ۲۰۰۹ عکاسی شده باشند.
داوری عکس های ماه اسفند ۱۳۸۷ بر عهده آقایان جهانگیر رزمی (عکاس سابق روزنامه اطلاعات و برنده جایزه پولیتزر)، عطا الله طاهرکناره (عکاس خبرگزاری فرانسه و برنده جایزه ورلد پرس فتو) و حسن قائدی (عکاس خبرگزاری فارس  و تقدیر در جایزه گلستان) است.
آخرین روز دریافت عکس ها بیستم فروردین ۱۳۸۸ است.
جوایز عکس ماه اسفند:
۱-عکس برتر خبری:۵۰۰۰۰۰ ریال
۲-عکس برتر ورزشی:۵۰۰۰۰۰ ریال
۳-عکس برتر فیچر و زندگی روزمره:  500000 ریال
–  از یک عکس نیز با هدیه چاپ عکس به میزان ۵۰۰۰۰۰ ریال تقدیر می شود.
عکاسان علاقه‌مند می‌توانند عکس هایی را که در اسفند ماه ۱۳۸۷ گرفته‌اند به آدرس پست الکترونیک زیر ارسال کنند. aksemah@iranphotojournalists.com
عکس ماه توسط انجمن صنفی عکاسان مطبوعات برگزار می شود و بهروز مهری دبیر اجرایی این مسابقه است.